Sporto klubų paslaugų dizaino reikšmė vartotojams (LSU studentų atliktų tyrimų pagrindu)

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sporto klubų paslaugų dizaino reikšmė vartotojams (LSU studentų atliktų tyrimų pagrindu)
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama įžvelgti sporto klubų paslaugų kūrimo aspektus, susijusius su vartotojų paslaugų pasitenkinimu, motyvacija ir kokybe, vadovaujantis studentų atliktų tyrimų duomenimis, atskleidžiant šiuolaikinio jaunimo interesus, jų suvokimą ir įžvalgas. Šiuolaikinė jaunimo politika plėtojama dviem pagrindinėmis kryptimis: jaunimo interesų užtikrinimas atskirose viešosios politikos srityse – švietimas ir mokslas, kultūra, sportas, darbas ir užimtumas, sveikata ir kt.; jaunimo veiklos plėtra (youth work) – t. y. neformalusis jaunimo ugdymas (-is), kuriuo siekiama sudaryti sąlygas jauniems asmenims mokytis iš patirties ir eksperimentuoti (savanoriškumas, savarankiškumas, savivalda). Atsižvelgiant į gautus tyrimo duomenis ir atliktą literatūros analizę, atskleidžiama kokiu mastu lemiami sporto klubo paslaugos kūrimo ypatumai. Manoma, kad vienas svarbiausių veiksnių, skatinančių sporto klubų paslaugų vystymąsi bei organizacijas tarpusavyje konkuruoti, padedančių išsilaikyti arba užkariauti rinkas, yra vartotojų poreikių patenkinimas. Visgi sporto klubų vartotojų poreikiai dažniausiai analizuojami kokybės aspektais (Bodet, 2006). Sporto paslaugų kokybė susilaukia vartotojų ir mokslo studijų dėmesio, kadangi kabliruoja valdymo efektyvumą, pozicionuoja organizaciją ir veikia vartotojų elgseną (Martinez et al., 2010). Tikslas atskleisti sporto klubų paslaugų kūrimo ypatumus vartotojų pasitenkinimo ir suvoktos kokybės atžvilgiu. Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros šaltinių analizė (sisteminimas ir apibendrinimas); LSU studentų (2008-2013 m.) ir kitų Lietuvoje atliktų tyrimų analizė ir apibendrinimas. Tyrimo organizavimas. Atlikto tyrimo pobūdis yra kokybinis.Taikyta turinio analizė. Tyrimų analizei atlikti buvo numatyti kriterijai pagal: lytį, amžių, užimtumą, socialinį statusą, pajamas, išsilavinimą, paslaugų poreikį, lojalumą klubui, vartotojų poreikius ir motyvaciją. Sporto klubų vystymas(-masis) yra paslaugos vartotojo suvokiamas naudingumas, kuris sukuriamas paslaugos teikėjo pastangomis naudojant įvairias komunikacijos ir rėmimo priemones gali būti apibrėžiamas kaip paslaugų paketo kūrimas arba dizainas. Paslaugų dizainas gali būti apibrėžiamas kaip vertės ir naudos vartotojui per pasitenkinimą ir suvoktą kokybę sukūrimas, pozicionuojant rinkoje atitinkamomis komunikacijos priemonėmis, asocijuotomis su tos organizacijos įvaizdžiu per prekinį ženklą tikslinei auditorijai. Sporto klubų paslaugos susideda iš 4 dedamųjų grupių (Bodet, 2006): 1) esminių; 2) esminių plius; 3) pagrindinių; 4) pagalbinių periferinių, kurių komplektacija priklauso nuo organizacijos paslaugų kokybės valdymo, įvaizdžio ir reputacijos bei vartotojų, kuriems skirtos tos paslaugos kontingento. Be to, reikėtų nuolat tirti rinką ne tik kokybės tyrimų metodais, bet ir taikyti naujus metodus, kaip neapibrėžtos logikos (fuzzy logic) metodą (Martinez et al., 2010), siekiant geriau suprasti vartotojų pasitenkinimą, taip tenkinant jų poreikius ir kuriant konkurencingą paslaugų dizainą. Raktažodžiai: sporto klubas, paslauga, pasitenkinimas, kokybė, motyvacija. [Iš leidinio]

ENThis paper seeks to penetrate the development of sports clubs in the service aspects of the customer satisfaction, motivation and quality, according to students' studies, revealing the contemporary concerns of young people, their perceptions and insights. Given the research data and analysis of literature reveals the extent to which the creating features impact sports clubs. It is believed that one of the most important factors promoting the development of sports clubs and competitiveness of the organizations to survive or to conquer the markets is management of consumer satisfaction. However, sports clubs consumer needs usually analyzed through dimensions of quality (Bodet, 2006). Sports quality of services receives consumer and scientific attention because calibrates management efficiency, positions the organization and acts upon the behavior of the consumer (Martinez et al., 2010). The aim is to reveal the development of sports clubs through the peculiarities of consumer satisfaction and perceived quality. Research methods: analysis of scientific literature (and summary), studies of LSU students (2008-2013), analysis and generalization of other studies Lithuania. The survey is a qualitative. Content analysis was applied. Research analysis was provided by the criteria: gender, age, employment status, social status.income, education, the demand for services, loyalty for the club, consumer needs and motivations. Sports club development is the consumer’ perceived benefit, which is created by consumer, using a variety of communication efforts and promotion means and is defined as packaging or design of the service. Service design can be defined as the value and benefits to the consumer creation through the satisfaction and perceived quality, while positioning in the market, associated with the image of the organization through the brand to the target audience. Sports clubs services consist of 4 groups of constituent parts (Bodet, 2006): 1) essential, 2) key plus, 3) basic 4) peripheral support, where packaging of them are dependent on the service’ quality management, image and reputation of the company, for which contingent these services are provided. In addition, the researches should be done regularly, not only according quality of study methods, but also to introduce new methods like fuzzy logic method (Martinez et al., 2010) in order to better understand consumer satisfaction, and meeting their needs to create a competitive service designs. Key words: Sports clubs, service, certisfaction, quality, motivation. [From the publication]

ISSN:
2538-7944
Related Publications:
11-12 klasių miesto ir kaimo moksleivių požiūris į kūno kultūros pamokas / Vincentas Blauzdys, Mindaugas Jasiūnas. Sporto mokslas. 2000, Nr. 4 (22), p. 57-62.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111979
Updated:
2024-12-09 15:29:58
Metrics:
Views: 2
Export: