LTStraipsnyje aptariama šiandieninėje visuomenėje aktuali problema: nepasitenkinimas darbu dėl motyvacijos stokos. Kita vertus, nepakankamai plačiai kalbama kaip darbuotojų motyvacija gali turtėti įtakos verslas verslui santykiuose. Atskirose organizacijose pasitaiko, kad besikreipiančio vartotojo tinkamas motyvavimas turi įtakos šios organizacijos bendradarbiavimui su kita verslo organizacija. Pavyzdžiui, yra organizacijų, užsiimančių darbuotojų treniravimu bei testavimu, kurios atėjusiam vartotojui suteikia pagrindines darbui atlikti reikiamas žinias, o toliau juos siunčia dirbti į užsienio šalis. Asmenys atėję į įmonę yra laikomi jos klientais, kurie atrankų ir testavimo metu rodo labai didelį susidomėjimą darbo pobūdžiu, noriai mokosi, yra žingeidūs bei turi ilgalaikius tikslus, siejamus su darbu užsienio šalyje. Pasibaigus kursų laikotarpiui įmonės klientai yra siunčiami į užsienio šalyje esančią verslo partnerio organizaciją, kuriai jie jau tampa darbuotojais. Problema. Nepakankama vartotojų motyvacija dirbti nuvykus į užsienio šalies verslo partnerio organizaciją, nes organizacija, išsiuntusi nemotyvuotą darbuotoją, praranda pasitikėjimą partnerinėje organizacijoje. Dėl to galimas bendradarbiavimo su užsienio šalimis praradimas. Darbo objektas – vartotojų, būsimų darbuotojų, motyvacija. Darbo tikslas – empiriškai nustatyti vartotojų, tapsiančių darbuotojais, motyvacijos trūkumo priežastis. Raktiniai žodžiai: motyvacija, verslas verslui santykiai, darbuotojai, klientai. [Iš leidinio]
ENThe author of this article discusses actual problem in today’s society that the life is full of dissatisfaction of work because of lack of motivation. On the other hand there is not enough widely discussed how motivation is connected with business to business relations. In several organizations happens that motivation of customer to become a good employee makes impact on to collaboration of two business to business related organizations. For example there are some organizations in Lithuania that activity is to train and test employees. These organizations meet customers as future employees of their business partners. These organizations give required knowledge and skills to these customers and send them to foreign countries to their business partners companies as employees. The customer comes to that organization motivated and is willing to learn and to become a good employee. But after this customer becomes employee he/she loses his/her motivation. The problem is how to make motivate customer that should become motivated employee because this motivation might have impact on the relations of business organizations. The object is motivation of customers as future employees. The purpose is empirically to reveal the reasons of the motivation lack of customers as future employees. Key words: motivation, business to business relations, employee, customer. [From the publication]