LTŽvelgiant iš informacijos eros perspektyvos, knygynai, bibliotekos yra vienos iš sparčiausiai besivystančios informacinės infrastruktūros dalių, jau šiandien labai pasikeitusios, o kai kurios net bandančios keisti visuomenę (Abazoriuvienė, 2013). Potencialūs pirkėjai/vartotojai gali būti suinteresuoti pirkti būtent iš jūsų arba naudotis jų paslaugomis. Knygynuose perkantys yra laikomi prieštaringiausia ir paslaptingiausia vartotojų grupė. Jie būtini sėkmingam verslui ir kiekvieno verslininko užduotis – kuo daugiau jų pritraukti. Potencialūs vartotojai nepripažįsta paslaugų, todėl egzistuoja tik vienas būdas pritraukti tokius vartotojus: padaryti taip, kad vartotojui atsirastų noras ateiti būtent pas jus. Vartotojų elgsena yra gana jauna mokslinė disciplina, kurios pirmieji vadovėliai pasirodė tik septintajame dešimtmetyje. Literatūroje vartotojų elgsena minima, kaip individo veiksmai, susiję prekės įsigijimu bei vartojimu. Knygynai renka ir atnaujina duomenis apie savo klientus, jų poreikius. Šiandien sunku pasakyti, kokie vartotojų elgsenos veiksniai, lemiantys sprendimą apsipirkti knygyne, yra svarbiausi, o tai atsiliepia prognozuojant prekių ir paslaugų pasiūlą. Įvertinusi vartotojų elgsenai darančius įtaką veiksnius, įmonė tikisi efektyviau taikyti marketingo sprendimus, susijusius su dar geresniu vartotojų poreikių tenkinimu bei savų tikslų įgyvendinimu. Daugelio knygynų sėkmė besąlygiškai priklauso nuo vartotojų poreikių ir norų. Straipsnio problema formuluojama klausimu: kokia yra vartotojo elgsena, ieškant laisvalaikio ir sporto literatūros knygynuose? Kaip pažinti tokį vartotoją, jo elgseną?.Kaip daugelio gamintojų ir prekybininkų, taip ir knygynų, parduodančio produkciją ir paslaugas verslo sėkmė besąlygiškai priklauso nuo vartotojų poreikių, o norint didesnio paslaugų ir produktų populiarumo, privalo stengtis suprasti vartotojų elgsenos motyvus bei jiems daryti įtaką. Todėl būtina atlikti vartotojų elgsenos, besirenkančių laisvalaikio ir sporto literatūrą, perkančių paslaugas ir produkciją knygynuose, tyrimus. Analizei pasirinktas straipsnio objektas: vartotojų elgsena, renkantis knygyno paslaugas ir produkciją tematika: laisvalaikis ir sportas. Straipsnio tikslas: remiantis teorinėmis žiniomis apie vartotojus ir jų elgseną, aptarnavimo įgūdžius, identifikuoti problemas kurios egzistuoja renkantis laisvalaikio ir sporto literatūrą knygynuose, perkant kitas paslaugas bei produkciją. Šiam tikslui pasiekti iškelti šie uždaviniai: Atskleisti išorinius ir vidinius vartotojo elgsenos veiksnius, lemiančius prekių ir paslaugų pasirinkimą; Atlikti specializuotos laisvalaikio ir sporto literatūros vartotojų elgsenos tyrimą, pačių vartotojų požiūriu ir suformuoti gaires vartotojų elgsenos motyvams stiprinti. Tyrimo metodai: straipsnyje naudojama mokslinės literatūros lyginamoji analizė, anketinė apklausa, turinio analizė, sisteminė analizė. Raktažodžiai: laisvalaikio ir sporto literatūra, vartotojų elgsena, knygynas, išoriniai ir vidiniai veiksniai. [Iš leidinio]