LTTyrimo pagrindimas ir hipotezė. Kaimo turizmas daro didelį poveikį ekonomikai, socialinei gerovei, gamtai, visuomenei bei kultūrai. Kaimo turizmas suteikia žmonėms galimybę atgauti jėgas, pasisemti teigiamų emocijų per pakankamai trumpą laiką. Kadangi kaimo turizmas šiuo metu tapo labai populiarus, didėja tarpusavio konkurencija, todėl yra svarbu kuo optimaliau tenkinti kaimo turizmo sodybų paslaugų vartotojų poreikius. Šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, tačiau nėra pakankamai ištirta kaimo turizmo sodybų šeimininkų kokybės valdymo būdai. Kokybė šiuolaikiniam vartotojui yra pagrindinis paslaugos įsigijimo kriterijus. Kiekviena organizacija, kuri siekia sėkmės, turi kurti ir diegti efektyvias kokybės valdymo sistemas. Hipotezė: Kaimo turizmo sodybų šeimininkai valdydami kokybę tikrina vartotojams teikiamas paslaugas. Tikslas- Įvertinti kokybės valdymą kaimo turizmo sodybose. Metodai. Mokslinės literatūros šaltinių analizė, interviu su kaimo turizmo sodybų savininkais, anketinė apklausa, statistinė duomenų analizė. Rezultatai. Atlikus tyrimą nustatyta, kad dažniausiai naudojamos priemonės valdyti kokybei yra paslaugų tikrinimas, švaros užtikrinimas, teisės aktų laikymasis, tiesioginiai kontaktai su klientais bei vartotojų apklausų atlikimas. Tuo tarpu vartotojai įvardino, jog sodybose jaučiasi saugūs, šeimininkai išpildo jų pageidavimus, maloniai bendrauja ir domisi jų interesais bei turi reikiamų žinių atsakyti į rūpimus klausimus.Aptarimas ir išvados. Apibendrinant bendrai visus 5 patikimumo dimensijos požymius pastebima, jog vertinimai svyruoja labai nežymiai: gautos kokybės nuo 4,09 iki 4,42 balo, laukiamos kokybės nuo 4,05 iki 4,36 balo. Užtikrinimo ir kompetencijos dimensijoje yra aukščiausias gautos kokybės vertinimas lyginant su kitomis dimensijomis. Kaimo turizmo šeimininkai kaip vieną iš svarbiausių kokybės valdymo metodų įvardino paslaugų tikrinimą, teisės aktų reikalavimų laikymąsi, švaros užtikrinimą sodyboje. Reklamos metodas naudoja ne visos apklaustos kaimo turizmo sodybos, todėl šeimininkai turėtų daugiau dėmesio skirti reklamai, įvertindami jos svarbą vartotojams. Dar vienas metodas, kuris didina paslaugų kokybę yra dalyvavimas kvalifikacijos kėlimo kursuose, seminaruose. Apklausti respondentai savo sodybose naudoja šį metodą ir taip gerina paslaugų kokybę. Kaip pagrindinę priemonę kokybės palaikymui tikslinga įvardinti tiesioginius kontaktus su klientais. Raktažodžiai: kokybė, valdymas, kaimo turizmas, kokybės valdymas. [Iš leidinio]