Sporto renginio vertinimas: paslaugos vartotojo požiūris

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sporto renginio vertinimas: paslaugos vartotojo požiūris
Alternative Title:
Sports event evaluation: customer service approach
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTVartotojų elgsenos supratimas, padeda nuspėti kokiom ir kodėl paslaugom jis teikia pirmenybę. Nagrinėdama vartotojų elgsenos ypatumus. (Stankevičienė, 2004) pabrėžė, jog „vartotojo“ negalima traktuoti vienareikšmiškai – šioje sąvokoje telpa ir pirkėjas (tik perkantis prekes), ir vartotojas (vartojantis produktus), ir klientas (paslaugos pirkėjas), ir naudotojas (įsigyjantis gamybinės paskirties prekes). Šiame straipsnyje nagrinėjama lengvosios atletikos žiūrovų elgsena renkantis sporto renginį. Siekiant pritraukti kuo daugiau žiūrovų į lengvosios atletikos sporto renginius, būtina analizuoti žiūrovo elgesį, atskirti esančių skirtingų asmenų grupių su skirtingais interesais poreikius. Darbo objektas: sporto renginių žiūrovų elgsena. Darbo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai patikrinti žiūrovų elgseną formuojančius veiksnius bei parengti lengvosios atletikos žiūrovų lojalumui didinti sprendimo modelį. Darbo uždaviniai: 1. Išanalizuoti išorinius ir vidinius vartotojų elgsenos veiksnius bei patį vartotojų sprendimo priėmimo procesą. 2. Nustatyti lengvosios atletikos sporto renginio vartojimo svarbiausius aspektus. 3. Remiantis atliktu apklausos tyrimu, nustatyti lengvosios atletikos žiūrovų elgseną formuojančius veiksnius. 4. Parengti modelį žiūrovų pritraukimui ir lojalumo išlaikymui lengvosios atletikos renginiuose.Analizuojama vartotojų elgsenos teoriniai aspektai, apibrėžiama vartotojų elgsenos sąvoka, analizuojami skirtingų autorių pateikiami vartotojų elgsenos ir sprendimų priėmimo modeliai, vartotojų elgseną įtakojantys vidiniai ir išoriniai veiksniai. Lengvosios atletikos sporto renginio vartotojai toliau bus vadinami žiūrovais. Pateiktas teorinis modelis lengvosios atletikos žiūrovų lojalumo didinimui, kuris nukreiptas į efektyvių kontaktų (santykių) su vartotojais ir sporto paslaugų teikėjais valdymą, lūkesčių atitikimą ir sporto šakos populiarinimą. Išvados: Remiantis atliktu tyrimu daugiausiai formuojantys lengvosios atletikos žiūrovų elgseną yra išoriniai veiksniai tokie kaip arenos talpumas, patogi sėdėjimo vieta. Respondentai taip pat nurodo, kad sportininkų komandos sudėtis, pajėgumas ir pergalės nuojauta yra vieni iš svarbiausių veiksnių turinčių įtakos lengvosios atletikos renginių lankymui. Buvo parengtas teorinis modelis, kurio esmė žiūrovų pritraukimas ir lojalumo išlaikymas lengvosios atletikos renginiuose. Žiūrovai lankydamiesi lengvosios atletikos sporto renginiuose tikisi naudos ir asmeninių poreikių patenkinimo. Reikalinga sukurti šios sporto šakos ir jos dalyvių prisistatymo sistemą, kuri apibūdintų siūlomą produktą. Raktažodžiai: vartotojų elgsena, sprendimo priėmimo procesas, veiksniai turintys įtakos pirkimo procesui. [Iš leidinio]

ENThis paper analyses the behaviour of athletics viewers the choice of a sporting event. In order to attract more spectators to the track and field sports events, it is necessary to analyse the behaviour of the viewer to distinguish the different groups with different interests needs. Object of work: Athletics sport audience behaviour in sports events. Problem of research: How to Increase Athletic audience loyalty? What are the factors has the most influence on the behaviour of viewers visiting the Athletics sports events? The purpose of paper: to analyse theoretically and empirically examine the factors shaping the behaviour of spectators and viewers to develop athletics decision to increase the loyalty model. Task of work: 1. Analyse internal and external factors of consumer behaviour and the same consumer decision-making process. 2. Set in athletics sports meeting key consumer issues. 3. Based on survey research, the Athletics factors influencing the behaviour of spectators. 4. Develop a model to attract viewers and to bring up the loyalty to the maintenance of track and field events. Analyses the theoretical aspects of consumer behaviour, consumer behaviour is defined concept, different authors analysed the consumer behaviour and decision-making models, consumer behaviour influencing internal and external factors. Athletics sporting event consumers continue to be called at the audience. Describes the theoretical model athletics audience loyalty building, which effectively contacts (relations) with customers and service providers of sports management, compliance expectations and popularizing the sport. Key words: the consumers’ behaviour, the process of acceptance of decision, the factors influencing the process of purchasing. [From the publication]

ISSN:
2538-7944
Related Publications:
Vartotojų elgsenos modeliavimo galimybės / Jūratė Stankevičienė. Tiltai. 2005, Nr. 2 (31), p. 83-90.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111910
Updated:
2024-11-21 20:32:57
Metrics:
Views: 1
Export: