LTTikslas. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų ir elgesio savybių raišką per sportinių šokių treniruotes. Metodai. Mokslinės literatūros šaltinių analizė, stebėsena (BASC-2, SOS metodas), stebėsenos protokolų analizė. Rezultatai. Treniruočių metu buvo stebimos keturios prisitaikančio (teigiamo) elgesio kategorijos: vaikų reakcija į trenerę arba treniruotę, sąveika su bendraamžiais, darbas treniruotėje ir pereinamieji judesiai. Taip pat buvo pastebėtos penkios netinkamo (probleminio) elgesio apraiškos: netaisyklingi judesiai, neatidumas, netinkama vokalizacija, pasikartojantys motoriniai judesiai ir savižala. Buvo stebima, kaip kinta šių elgesio apraiškų dažnis, priklausomai nuo treniruotės dalies. Atlikus tyrimą nustatyta, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų prisitaikančio (teigiamo) ir netinkamo (probleminio) elgesio raiška per sportinių šokių treniruotes nepriklauso nuo treniruotės dalies ir gali vienodai pasireikšti tiek treniruotės pradžioje, tiek viduryje, tiek pabaigoje. Tačiau rastas stiprus tiesioginis ryšys tarp vaikų bendravimo su bendraamžiais treniruotės pradžioje ir netinkamų garsų treniruotės pabaigoje. Reikšminiai žodžiai: sportiniai šokiai, ikimokyklinio amžiaus vaikai, emocijos, elgesys, BASC. [Iš leidinio]