LTStraipsnyje aptariami fizinio ugdymo mokytojų sveikatos ypatumai, fizinis aktyvumas ir fizinio aktyvumo motyvai. Tyrimui atlikti naudotas Trinkūnienės parengtas klausimynas (Trinkūnienė, 2014). Klausimyną sudarė 16 klausimų, suskirstytų į tris sritis: 1) šeši klausimai susiję su fizinio ugdymo mokytojų sveikata; 2) keturi klausimai susiję su fizinio ugdymo mokytojų fizinio aktyvumo motyvais ir fiziniu aktyvumu; 3) šeši sociodemografiniai klausimai. Imtį sudarė 175 Kauno apskrities fizinio ugdymo mokytojai, dirbantys Kauno apskrities bendrojo ugdymo mokyklose. Tyrimo rezultatai parodė, kad Kauno apskrities fizinio ugdymo mokytojai (ir vyrai, ir moterys) rūpinasi savo sveikata ir ją vertina gerai arba pakankamai gerai. Mokytojos moterys statistiškai reikšmingai pakankamai dažnai skundžiasi nerimu, lyginant su vyrais (p <0,05). Amžiaus grupėse taip pat nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai: vyresni fizinio ugdymo mokytojai dažniau nei jaunesni skundėsi nerimu, depresiškumu, žarnyno skausmais, skrandžio negalavimais, nugaros, sprando bei peties skausmais (p <0,05). Nustatyti veiksniai, keliantys mokytojams įtampą: vyrams „uždarbiavimas“ didesnę įtampą kelia statistiškai reikšmingai dažniau nei moterims (p <0,05). Analizuojant motyvus, skatinančius mokytojus sportuoti, lyties aspektu statistiškai reikšmingų skirtumų nenustatyta, tačiau išryškėjo trys tendencijos: noras būti fiziškai stipresniam, fizinio ugdymo mokytojui būtina gera fizinė sveikata, rūpinimasis kūno įvaizdžiu.Amžiaus grupėse buvo nustatyta, kad motyvai, skatinantys fizinio ugdymo mokytojus sportuoti, statistiškai reikšmingai skiriasi dėl dviejų dalykų – noro būti fiziškai stipresniam ir rūpinimosi kūno įvaizdžiu (p <0,05). Kauno apskrities fizinio ugdymo mokytojai laisvalaikiu mankštinasi taip, kad suprakaituotų ir padažnėtų jų kvėpavimas, du arba tris kartus per savaitę (49,2 proc. vyrų ir 43,6 proc. moterų). Raktiniai žodžiai: fizinio ugdymo mokytojas, sveikata, fizinis aktyvumas. [Iš leidinio]