LTStraipsnyje analizuojami vyrų ir moterų ypatumai darbo aplinkoje. Komunikaciniai gebėjimai tampa svarbia kiekvieno dirbančiojo kompetencija XXI amžiaus organizacijose. Komunikacija mums leidžia patenkinti socialinius poreikius, plėtoti emocinius ryšius. Komunikacija itin svarbi darbo aplinkoje. Dažnai darbinėje aplinkoje kolegos gali stiprinti arba mažinti pasitikėjimą savimi, savo gebėjimais ir pan. Todėl komunikacijos iššūkiai dabartinėje visuomenėje yra aktualūs visose gyvenimo srityse. Gyvename laiku, kai įvairūs skirtumai tarp vyrų ir moterų po truputį trinasi, kai peržengiamos visokios (esamos ir įsivaizduojamos) ribos ir išskirtinumas netenka lyg šiol turėtos prasmės, o tampa pridėtine verte dėka savo unikalumo. Šiuolaikiniame pasaulyje vyro ir moters tradiciniai vaidmenys išgyvena krizę. Tuo tarpu formuojasi nauji vyro ir moters šiuolaikiški vaidmenys. Dirbdami drauge įvairių amžiaus tarpsnių ir lyčių darbuotojai nuolat dalyvauja ir komunikaciniame procese. Tuo būdu kiekviena darbuotojų grupė pristato savo gebėjimus komunikuojant su kolegomis ir vadovais. Mokslinėje literatūroje pristatomi įvairūs vyrų ir moterų - darbuotojų komunikavimo, tolerancijos, empatijos darbo aplinkoje aspektai. Šiame tekste analizuojami darbiniai ir asmeniniai vyrų ir moterų išskirtinumai ir panašumai darbo aplinkoje. Vyrai ir moterys, turėdami įvairių skirtingumų yra vienodai vertingi organizacijose būtent dėl išskirtinumo.Darbuotojo atsakomybė už savo kompetencijas ir gebėjimus – daugiau susijusi su asmenybiniais: charakterio, temperamento, asmenybės ypatumais, taip pat ir lytimi. Pandemijos kontekste dauguma darbuotojų pasinaudojo galimybe dirbti nuotoliniu būdu. Šis darbo pobūdis skirtingai priimamas ir toleruojamas tiek vyrų, tiek ir moterų. Vyrų ir moterų skirtumai nėra tokie dideli kaip skelbia per daugelį metų nusistovėję stereotipai. Vyrams ir moterims taikomos skirtingos elgesio normos, priskiriami skirtingi socialiniai vaidmenys, kurie nulemia nevienodą gebėjimų ir įgūdžių formavimąsi darbo aplinkoje. Be to pastebima, kad lyčių skirtumai metams bėgant mažėja, kas rodo, kad įtakos turi ne tik biologiniai veiksniai, bet ir socialinė bei darbo aplinka. Teksto tikslas diskutuoti vyrų ir moterų elgsenos ir jausenos bei komunikacijos klausimais nuolat kintančioje darbinėje aplinkoje, dirbant biure ir nuotoliu. Tekste pristatomi atlikto pilotinio kiekybinio tyrimo rezultatai apie moterų komunikacijos poreikį nuotolinio darbo atveju, bei vyrų atliekamo darbo produktyvumo lygius skirtingose darbo aplinkose. Pagrindinės sąvokos: vyrai ir moterys; asmeniai ypatumai; komunikacija; darbo aplinka; nuotolinis darbas. [Iš leidinio]
ENThe article analyses gender-specific communication, social roles, personal peculiarities, stereotypes in changing work environment. Communication skills are becoming an important competence for every working person in the organisations of the 21st century. Communication allows us to fulfill our social demands, expand emotional relations. Communication is crucial in work environment. The colleagues can often strengthen or weaken one's self-confidence abilities etc. in work environment. That is why communicational, personal peculiarities and other differences of men and women are relevant in all aspects of life. We are living at the time when differences between men and women are slowly fading away, when there are no more boundaries (real and imaginary) and exceptionality loses its former purpose, but becomes an added value due its uniqueness. Traditional roles of men and women are now experiencing a crisis. Meanwhile, new modern roles of men and women are emerging. Employees of different ages and genders working together constantly participate in communicational process. This is how every group of employees present their abilities to communicate, to demonstrate their tolerance and empathy with colleagues and supervisors. Different aspects of similiarities and differences between men and women, their communication and other competences in changing work environment are presented in scientific literature. This text analyses professional and personal gender-specific features of employees. While men and women are very different, they are equally valuable in organisations. Employee's responsibility for his/her communication skills, productivity, and work satisfaction are more related to personal characteristics, like character or temperament, as well as gender. In the context of pandemic, many employees took an opportunity to work remotely.This mode of work is accepted and tolerated differently by men and women. The differences between men and women are not as great as long standing stereotypes claim. Different norms of behaviour are applied to men and women, different social roles are assigned, and that leads to an inequality in formation of abilities and skills in work environment. Also, it is observed that the differences between men and women are eventually diminishing, which demonstrates that not only biological factors have impact, but also the social and work environments. The aim of the article is to analyse men‘s and women’s various similiarities and differences, and skills of employees in different and constantly changing work environments, both in the office and working remotely. The text presents the results of the pilot study of quantitative research about the demands of communication of women working remotely, and levels of efficiency in men in different work environments. Keywords: Men and women; personal characteristics; work environment; communication; remote work. [From the publication]