LTTyrimo tikslas – išsiaiškinti vyresniųjų klasių mokinių požiūrį į jų mokykloje vykstančias fizinio ugdymo pamokas. Tyrimo organizavimas. Tyrime dalyvavo 362 9–10 klasių mokiniai: 151 mergina (41,7 proc.) ir 211 vaikinas (58,3 proc.). Tyrimas vyko dviejose Klaipėdos miesto gimnazijose. Buvo išdalyta 370 anketų, iš kurių 362 sugrįžo tinkamai užpildytos. Atliekant vyresniųjų klasių mokinių požiūrio į fizinio ugdymo pamokas tyrimą, naudotas kiekybinis tyrimo metodas – anoniminė anketinė apklausa, sudaryta pagal Gudžinskienės, Česnavičienės ir Suboč (2007) atliktą tyrimą. Rezultatai. Atlikto tyrimo duomenys rodo, kad pusei 9–10 klasių vaikinų (50,6 proc.) ir 23,1 proc. merginų fizinio ugdymo pamoka yra gerai su klasės draugais leidžiamas laikas (p <0,05), merginos dažniau nurodė, kad ši pamoka – tai paskirtų užduočių atlikimas arba tiesiog pareiga (atitinkamai 39,5 ir 14,3 proc.). Fizinio ugdymo pamokos merginoms nepatinka dažniau nei vaikinams, nes yra neįdomios, nepatrauklios (atitinkamai 19,8 ir 13,5 proc.), per didelis krūvis (atitinkamai 12 ir 0 proc.), jos neįžvelgia sau naudos (atitinkamai 19,8 ir 7,9 proc., p <0,05). Ketvirtadalio merginų ir vaikinų netenkina esamas sporto inventorius bei salės, beveik pusė vaikinų ir penktadalis merginų per fizinio ugdymo pamokas nori mokytis įvairių sporto šakų.Merginoms labiau patiktų netradicinio fizinio aktyvumo ar sveikos gyvensenos pamokos. Netradicinio fizinio aktyvumo veiklų analizė parodė, kad jos vyksta itin retai arba iš viso nevyksta. Išvados. Tyrimo duomenimis, pusei tirtų vaikinų ir ketvirtadaliui merginų fizinio ugdymo pamoka yra puikiai su klasės draugais leidžiamas laikas (p <0,05). Merginos dažniau nurodė, kad ši pamoka – tai paskirtų užduočių atlikimas arba tiesiog pareiga bei galimybė lengvai gauti gerus įvertinimus. Merginoms per pamokas trūksta netradicinio fizinio aktyvumo veiklų bei sveikos gyvensenos ugdymo, vaikinams – sporto šakų įvairovės. Tyrimu atskleista, kad netradicinio fizinio aktyvumo veiklos vyksta itin retai arba iš viso nevyksta. Raktažodžiai: fizinis ugdymas, požiūris, mokiniai, fizinis aktyvumas, pamoka. [Iš straipsnio, p. 77]