LTSTEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – mokslas, technologijos, inžinerija, menai, matematika) tampa svarbia šiuolaikinio švietimo grandimi, sklandžiai jungiančia įvairias disciplinas ir ugdančia kūrybiškumą bei kritinį mąstymą. STEAM itin naudingas 5–8 metų vaikams, kurių autentiškas susidomėjimas ir smalsumas aktyviai įtraukia juos į šio ugdymo metodo mokymąsi. Jis ne tik praturtina mokinius, bet ir įkvepia mokytojus taikyti novatoriškus įvairių dalykų mokymo metodus. Gamtamokslinis ugdymas vis dažniau tampa neatsiejama STEAM dalimi, atitinkančia Lietuvos švietimo strategiją „Lietuva 2030“. Sėkmingas STEAM ugdymas priklauso nuo palankios mokyklos aplinkos, veiksmingos lyderystės ir mokytojų kompetencijų. Ši ugdymo koncepcija atitinka pažangos strategijos tikslus, pabrėžiant individualizuotą mokymą ir inovatyvios visuomenės formavimą. Tyrimo metu STEAM dalykų integravimas leido mokiniams tyrinėti sąsajas tarp disciplinų ir praktiškai pritaikyti teorines žinias. Rezultatai atskleidė sėkmingą mokymąsi: mokiniai įgijo žinių apie viduramžių pilis ir ugdė kūrybiškumą, problemų sprendimo, komandinio darbo ir kritinio mąstymo įgūdžius projektuodami ir statydami pilis grupėse. Raktiniai žodžiai: pradinis ugdymas, STEAM ugdymas, ugdomoji veikla, žinios ir gebėjimai. [Iš leidinio]
ENSTEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) is emerging as an important link in modern education, seamlessly integrating different disciplines and fostering creativity and critical thinking. STEAM is particularly useful for children aged 5-8, whose genuine interest and curiosity actively engage them in learning this educational approach. It not only enriches students, but also inspires teachers to use innovative approaches to teaching different subjects. Science education is increasingly becoming an integral part of STEAM, in line with Lithuania's education strategy "Lithuania 2030". Successful STEAM education depends on a supportive school environment, effective leadership and teacher competences. This educational concept is in line with the objectives of the Strategy for Progress, with its emphasis on personalised learning and the formation of an innovative society. In the study, the integration of STEAM subjects allowed pupils to explore the links between disciplines and to apply theoretical knowledge in practice. The results revealed successful learning: students acquired knowledge about medieval castles and developed creativity, problem-solving, teamwork and critical thinking skills by designing and building castles in groups. Keywords: primary education, STEAM education, educational activities, knowledge and skills. [From the publication]