Vizualusis istorijos pasakojimas: Šv. Barboros paveikslo Alėjų bažnyčioje atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vizualusis istorijos pasakojimas: Šv. Barboros paveikslo Alėjų bažnyčioje atvejis
Alternative Title:
Visual storytelling: the case of the painting of St. Barbara in the church in Alėjai
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2024, 119, p. 171-182
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas Alėjų Švč. Trejybės altorinis paveikslas Šv. Barbora, kaip manoma, sukurtas XVII a. II p. Jis iki šiol dailėtyros lauke išsamiai nenagrinėtas. Trumpai apžvelgiama Alėjų palivarko, XVII – XIX a. priklausiusio Raseinių dominikonų vienuolynui, parapijos įkūrimo ir bažnyčios pašventinimo istorija, aptariami galimi kūrinio atsiradimo šventovėje būdai, nagrinėjant istoriografinius ir ikonografinius šaltinius. Apibūdinant vizualųjį paveikslo istorijos pasakojimą, pasitelkiami dailėtyroje įprasti tyrimo būdai: formalusis, ikonografinis-ikonologinis bei lyginamasis. Papildant kūrinio prasmes, taikoma kultūros antropologinė prieiga ir reprezentacija dailėtyroje. Paveikslo kompozicija ir siužetas lyginami su Vakarų Europos šalyse Viduramžiais plitusiais bažnyčių altorių atvaizdais. Raktažodžiai: šv. Barbora, ikonografija, Barokas, Alėjai, Lietuvos sakralinė dailė. [Iš leidinio]

ENThe article examines a painting of St. Barbara in the church of the Holy Trinity in Alėjai. The painting is believed to date from the second half of the 17th century and has not been previously studied. The study briefly reviews the history of the foundation of the parish and the manor in Alėjai, which belonged to the Dominican monastery in Raseiniai from the 17th to the 19th century. The article also discusses the history of the consecration of the church and possible ways of painting the altarpiece, using historiographical and iconographical sources. The painting is analysed using traditional methods of art research such as formal, iconographic-iconological and comparative analysis. In addition to the meaning of this work, an anthropological approach to cultural and artistic research is also applied. The composition and action of the painting are compared with images of church altars that were common in Western European countries during the Middle Ages. Key Words: St Barbara, iconography, baroque, Alėjai, Lithuanian sacred art. [From the publication]

DOI:
10.24101/logos.2024.38
ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111549
Updated:
2024-11-06 21:00:20
Metrics:
Views: 2
Export: