Iš lietuviškojo mados diskurso istorijos: kodėl tarpukario Lietuvoje neatsirado tikras mados žurnalas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Iš lietuviškojo mados diskurso istorijos: kodėl tarpukario Lietuvoje neatsirado tikras mados žurnalas
Alternative Title:
On the history of Lithuanian fashion discourse: why a genuine fashion magazine did not occur in interwar Lithuania
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2024, 119, p. 147-159
Summary / Abstract:

LTMados žurnalų egzistavimas yra svarbus viso mados proceso elementas: jis struktūruoja mados lauką, nustato hierarchijas, apibrėžia ir aptaria „gero skonio“ sąvoką, ugdo auditorijos suvokimą apie madą apskritai ir ženklina socialinės struktūros stabilumą. Pirmojoje Lietuvos Nepriklausomoje Respublikoje (1918– 1940) visuomenė itin domėjosi mada, ši tema buvo aktuali ir dažnai aptarinėjama viešajame diskurse. Tačiau vietinis mados žurnalas, prilygstantis vakarietiškiems laikotarpio pavyzdžiams, niekada neišvydo dienos šviesos. Šio straipsnio tikslas – apžvelgti, kokios socialinės ir istorinės aplinkybės sutrukdė atsirasti tikram mados žurnalui. Remiantis analizuojamai temai aktualiais antriniais šaltiniais, straipsnyje pateikiamos kelios priežastys, lėmusios tai, kad nebuvo nacionalinio mados žurnalo, ir trumpai apžvelgiamas mados diskursas, gyvavęs už mados žurnalų ribų, apmąstant platesnes kultūrines bei socialines jo reikšmes. Raktažodžiai: Lietuvos mados žurnalai, Lietuvos mados istorija, tarpukario socialinė istorija. [Iš leidinio]

ENThe existence of fashion magazines is an important element of the entire process of fashion in a culture, because it structures the field of fashion, establishes hierarchies, defines and discusses the notion of good taste, educates the public about fashion in general, and manifests a stable social structure. The public of the First Lithuanian Independent Republic (1918-1940) was a very fashion-conscious one, and the subject occupied a considerable space in the public discourse of the time. However, a truly local fashion magazine was never produced. The aim of the article is to examine the social and historical circumstances that were the reason for the absence of a real fashion magazine. Based on the secondary sources used to analyse the chosen topic, the article suggests several reasons for the absence of a national fashion magazine and briefly reviews the fashion discourse that existed outside of fashion magazines, reflecting on its wider cultural and social meanings. Key words: Lithuanian fashion magazines, Lithuanian fashion history, interwar social history. [From the publication]

DOI:
10.24101/logos.2024.36
ISSN:
0868-7692
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111548
Updated:
2024-11-06 20:54:46
Metrics:
Views: 5    Downloads: 1
Export: