LTStraipsnyje, pasiremiant Auksinės sraigės operos pavyzdžiu, svarstomi esminiai šiuolaikinių ekologinį sąmoningumą ugdančių ir į antropoceno iššūkių suvokimą kreipiančių menų kultūrinio, mokslinio ir politinio poveikio aspektai. Meno kūriniais ar meniniais politiniais vyksmais peržengiant gamtos ir kultūros skirtį, netenka prasmės vyravęs estetinio santykio su meno kūriniu įsivaizdavimas ir juo grindžiamas teoretizavimas. Pirminis tampa meninis tiriamasis politinis vyksmas, įtraukiantis platesnę bendruomenę. Auksinės sraigės operą kūrusių 4 menininkių mokslininkų būrelis yra Rytų ir Vakarų, taip pat ir globaliųjų Pietų ir Šiaurės kultūrų bei mokslinių prieigų neišardomo globalizacinio susisaistymo pavyzdys. 7 veiksmų su prologu ir epilogu videooperoje veikia trys personažai, kurių tekstus gali skaityti vienas ar trys balsai, o kūrinio jungtis atliekama taivanietiškais būgnais. Veikalas kurtas, filmuojant ir įrašant garsinę konkretaus ūkininkavimo auginant ryžius Taivano vietovėje patirtį, jame sukaupti ir apibendrinti didelės apimties įvairialypiai moksliniai duomenys, rodantys, kaip šioje vietovėje keitėsi gyvenimo būdai ir žmonių savimonė, kaip šiuolaikinis kapitalizmas „laužė“ tradicijas, kaip žmonės buvo verčiami prisitaikyti prie naujų gyvenimo sąlygų, kurios vis labiau ėmė sietis su globalizacijos vyksmais ir jų pasekmėmis.Pagrindinė operos veikėja yra savais garsais ir vaizdais apsireiškianti auksinė sraigė, atgabenta iš Argentinos ir tapusi kenksminga invazine rūšimi, su kuria imta mokytis sugyventi. Straipsnyje pasitelkiami ir kiti ekologinio mokslinio meninio tyrimo kūriniai, plėtojantys „daugiau nei žmogišką“ požiūrio į pasaulį ar „ontologinio posūkio“ nuostatą, iškeliamas šiuose menuose ryškėjantis pasaulio daugiarūšio sąmoningumo bei dvasingumo aspektas, kuriame sukaupta žmonijos gyvavimo patirtis. Raktažodžiai: daugiarūšis sąsajumas, globalizacija, invazinė rūšis, kapitalizmas, nuodingumas. [Iš leidinio]
ENDrawing on the example of the “Golden Snail Opera”, the article discusses the essential aspects of the cultural, scientific and political impact of contemporary art, which is rising ecological awareness and appealing to the understanding of the challenges of the Anthropocene. By transcending the distinction between nature and culture through works of art or artistic political events, the prevailing idea of the aesthetic relationship with the work of art and the theoretization based on it are becoming meaningless. The primary is an artistic exploratory political process involving the wider community. The group of 4 women artists and scientists who created the “Golden Snail Opera” is an example of the unbreakable globalization of East and West, as well as the cultures and scientific institutions of the global South and North. In the video of 7 actions with a prologue and an epilogue, there are three characters, whose texts can be read by one or three voices, and the connection of the work is performed on Taiwanese drums. The work was created by filming and recording the specific experience of a particular farming in the cultivation of rice in an area of Taiwan, it collected and summarized large-scale, diverse scientific data that showed how lifestyles and people’s self-awareness changed in this area, how modern capitalism “broke” traditions, how people were forced to adapt to new living conditions, which increasingly began to be associated with the events of globalization and their consequences.The main character of the opera is a golden snail appearing in its own sounds and images, brought from Argentina and became a harmful invasive species with which humans began to learn to coexist. The article also uses other works of ecological scientific artistic research that develop a “more than human” attitude towards the world or an “ontological turn”, and highlights the aspect of the world’s multispecies consciousness and spirituality that emerges in these arts. In this aspect the experience of the life of mankind is accumulated. Key Words: artistic scientific research, globalization, invasive species, capitalism, poisonousness. [From the publication]