LTStraipsnyje gilinamasi į bendrųjų ir profesinių kompetencijų svarbą kasdieniame ikimokyklinio ugdymo pedagogo darbe bei Kauno kolegijos absolventų, įsidarbinusių Kauno miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose, turimų kompetencijų vertinimą įstaigų vadovų požiūriu. Mokytojo profesijos kompetencijos(-ų) aprašai periodiškai keičiami, papildomi, atnaujinami. Straipsnyje ieškoma atsakymų į probleminį klausimą – koks ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų požiūris į ikimokyklinio ugdymo pedagogų, įskaitant ir Kauno kolegijos absolventus, bendrąsias ir profesines kompetencijas? Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų požiūrį į ikimokyklinio ugdymo pedagogų, įskaitant ir Kauno kolegijos absolventus, bendrąsias ir profesines kompetencijas. Taikyti metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa raštu, aprašomoji statistika, turinio analizė. Atlikta Kauno miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų apklausa atskleidė, kad prioritetinėmis laikomos tos bendrosios kompetencijos, kurios susijusios su komunikavimu ir profesiniu tobulėjimu, o svarbiausios profesinės kompetencijos yra tiesiogiai susijusios su vaiko ugdymo procesu. Nustatyta, kad darbdaviai labai gerai vertina kolegijos absolventų pasirengimą praktinei veiklai bei studijų metu įgytas bendrąsias ir profesines kompetencijas, nors turi pageidavimų dėl geresnio kalbų įvaldymo, išsamesnio susipažinimo su dokumentais, aktyvesnio įsitraukimo į konkrečią praktinę veiklą, bendravimą ir bendradarbiavimą, iškilus probleminiams atvejams, norėtų tobulinti gebėjimą įtraukti šeimą į aktyvią pedagoginę sąveiką, gebėjimą planuoti, organizuoti, vertinti, analizuoti, dokumentuoti vaikų veiklą, gebėjimą kurti atitinkamas ugdomąsias aplinkas.Susisteminus tyrimo rezultatus buvo išskirtos keturios pedagoginės veiklos kategorijos, kuriose stebimos tobulintinos profesinės kompetencijos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų komandose. Reikšminiai žodžiai: Kauno kolegijos absolventai, ikimokyklinio ugdymo įstaiga, ikimokyklinio ugdymo pedagogas, bendrosios kompetencijos, profesinės kompetencijos. [Iš leidinio]
ENThe article deals with the issues of the importance of the general and professional competencies in the everyday activities of preschool educators, as well as the evaluation of competencies possessed by the graduates of Kauno kolegija, who are employed in preschool education institutions in Kaunas, from the perspective of principals of these institutions. Descriptions of teachers’ professional competencies are periodically changed, supplemented, and updated. The article aims to answer the problem questions of what general and professional competencies of preschool educators employers consider to be the most important and what general and professional competencies the graduates of the study programme of Preschool Education at Kauno kolegija, employed in preschool education institutions, possess. The research aims to reveal the opinions of principals of preschool institutions on the general and professional competencies possessed by preschool education teachers, including those who are graduates of Kauno kolegija. The research methods include the analysis of the scientific literature and documents, a survey, descriptive statistics, and content analysis. A survey with the participation of the principals of the preschool institutions in Kaunas revealed that priority goes to those general competencies that relate to communication and professional development, while the most important professional competencies are directly related to the child’s educational process. The results of the survey revealed that employers highly appreciate the training of the graduates of Kauno kolegija for practical activities, and they are satisfied with the general and professional competencies acquired during the studies.However, the principals of the institutions would like a better use of foreign languages, better acquaintance with documents, more active involvement in specific practical activities, communication and cooperation in problematic cases, as well as better ability to involve families in active educational interaction, better ability to plan, organise, evaluate, analyse and document children’s activities and create appropriate educational environments. The research results allowed the systematisation of four categories of educational activities, indicating the need for the improvement of some professional competencies in preschool education teams in general. Keywords: graduates of Kauno kolegija Higher Education Institution, preschool institution, preschool educator, general competencies, professional competencies. [From the publication]