LTPsichosocialinė aukštosios mokyklos aplinka yra vienas svarbiausių veiksnių, turinčių įtakos studentų mokymosi efektyvumui, pasitenkinimui studijomis, jų akademinei sėkmei, sveikatai ir gerovei. Šiame straipsnyje nagrinėjamas Vilniaus kolegijos studentų požiūris į pagrindinius psichosocialinės aplinkos elementus – tarpasmeninius studentų ir dėstytojų, studentų tarpusavio santykius, paramą ir pagalbą studentui, akademinę adaptaciją ir galimybę save realizuoti institucijoje. 2022 m. sausio–vasario mėnesiais „Google Forms“ platformoje buvo paskelbta anoniminė internetinės apklausos anketa. Apklausoje dalyvavo 460 Vilniaus kolegijos studentų. Vertinant studentų nuomonę apie Vilniaus kolegijos psichosocialinę aplinką nustatyta, kad daugiau negu du trečdaliai (71,7 proc.) studentų dėstytojų ir studentų santykius vertina kaip abipusiškai pagarbius, 64,8 proc. – bendradarbiavimą tarp dėstytojų ir studentų pakankamą. Tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad 87,2 proc. studentų tarpusavyje kalbasi apie studijas ir mokymąsi, 70,9 proc. nurodė Vilniaus kolegijoje turintys draugų ir 84,4 proc. respondentų nurodė, kad nėra patyrę patyčių. Analizuojant studentų nuomonę apie jų adaptaciją matyti, kad 66,6 proc. studentų pirmieji studijų metai buvo iššūkis ir daugiau negu ketvirtadalis (28,4 proc.) pažymėjo, kad ši kolegija skiria nepakankamai laiko adaptacijos procesui. Tyrimo rezultatai parodė, kad beveik pusė (46,7 proc.) studentų žino, į ką kreiptis prireikus pagalbos ar paramos, tačiau daugiau nei trečdalis nurodė to nežinantys ir 41,5 proc. atsakiusiųjų pritarė, kad situaciją reikia tobulinti. Gautų rezultatų apie veiklų, skirtų saviraiškai, pasirinkimą parodė, kad studentams šios veiklos svarbios ir jie norėtų daugiau joms skiriamo institucijos dėmesio.Vilniaus kolegijoje yra kuriamos studentų mokymui(si) ir sveikatai palankios sąlygos, yra sudaryta galimybė gauti paramą ir pagalbą įvairiais lygmenimis (studijų skyriaus, fakulteto administracijos, katedros personalo, studentų atstovybės, asmeninės psichologinės pagalbos), puoselėjama bendruomeniška aplinka, kuri sukuria palankią terpę studentų saviraiškai, tačiau didesnis dėmesys turėtų būti skiriamas aukštojoje mokykloje teikiamai psichologinės pagalbos paslaugai, palankios emocinės terpės studentams atskleisti savo patiriamus išgyvenimus bei emocijas kūrimui. Reikšminiai žodžiai: psichosocialinė aplinka, kolegijos studentai, Vilniaus kolegija. [Iš leidinio]
ENThe psychosocial environment of a higher education institution is one of the most critical factors influencing students’ learning performance, study satisfaction, academic success, health, and well-being. This article aims to determine students’ perceptions of the psychosocial environment at Vilniaus kolegija/Higher Education Institution. The objectives of the research are: 1) to reveal students’ attitudes on the academic-student and student-student relationships at Vilniaus kolegija; 2) to determine how students assess academic adaptation, support, and assistance received; 3) to examine how students assess the choice of activities. An anonymous online survey questionnaire was published on the Google Forms platform in January and February 2022. 460 students of Vilniaus kolegija participated in the survey. The assessment of the psychosocial environment of Vilniaus kolegija from the students’ perspective revealed that more than two-thirds of the students expressed a positive attitude towards academic-student and student-student relationships, academic adaptation, academic support, and the variety of extracurricular activities. The survey results demonstrate that Vilniaus kolegija creates favourable conditions for students’ education and health, provides access to support and assistance at various levels (study department, faculty administration, departmental staff, students’ representation council, personal psychological support), and fosters a community environment which creates a safe medium for students’ self-expression. Even though the analysis of the survey results shows that the majority of students have positive attitudes towards their peers and 84.4 per cent reported that they do not experience bullying, some students doubted or indicated that bullying exists. Therefore, it is important to find out about these cases and take measures to reduce them.More attention should be paid to the psychological support service provided at the higher education institution and the creation of a favourable emotional environment for students to disclose their experiences and emotions. Keywords: psychosocial environment, collegiate students, Vilniaus kolegija/Higher Education Institution. [From the publication]