LTGlobalizacijos pokyčiai paskatino organizacijas tapti atviresnėmis, įvairesnėmis ir įtraukesnėmis. Siekdamos išlikti konkurencingos ir patenkinti savo darbuotojų bei klientų poreikius, daugelis įmonių didina įsipareigojimus stiprinti įvairovės ir įtraukties darbe kultūrą. Darbuotojų įvairovės ir įtraukties valdymas kuria pozityvią organizacijos reputaciją, didina dirbančių darbuotojų motyvaciją, lojalumą ir įsitraukimą, o taip pat padeda pritraukti ir išlaikyti reikiamus darbuotojus. Darbuotojų įvairovės ir jos valdymo vertė organizacijose yra labai svarbi tiek įmonėms, tiek jų darbuotojams, nes ji gali skatinti naujoves, kūrybiškumą, empatiją bei mokslo pažangą. Tyrimo tikslas – atskleisti Lietuvos verslo organizacijų atstovų požiūrį į darbuotojų įvairovės ir įtraukties valdymą. Tyrimas aktualus organizacijoms, siekiančioms kurti sąžiningumo principais grįstas, įtraukias ir klestinčias darbo vietas, naudingas ne tik asmeniui ir organizacijai, bet ir visuomenei. Organizacijos, teikiančios dėmesį įvairovės ir įtraukties valdymui, gali pagerinti savo veiklą, konkurencinį pranašumą bei sumažinti teisines rizikas. Įvairovės ir įtraukties valdymo tyrimai skatina iššūkių ir galimybių nustatymą bei organizacijų socialinę atsakomybę, skatina organizacijas ir visuomenę žvelgti į įvairovę kaip į inovacijų šaltinį. Atliktos apklausos duomenimis, organizacijose įvairovės ir nediskriminavimo politikos principai yra taikomi, vadovai skatina darbuotojų įvairovę ir tinkamai suvaldo situacijas, susijusias su įtrauktimi bei savo veiksmais rodo, kad jiems tai yra svarbu.Dauguma darbuotojų sutinka, jog jų organizacijoje gerbiamas kiekvienas asmuo ir vertinami asmenų skirtumai, darbovietėse užtikrinta aplinka, skirta laisvai bei atvirai idėjų, minčių bei tikėjimų raiškai, su skirtingos socialinės padėties darbuotojais elgiamasi sąžiningai vidiniame karjeros galimybių procese, organizacijose netoleruojami su lytimi ir lytine orientacija susiję juokai bei įžeidimai. Dauguma vadovų mano, jog įvairovės iniciatyvos gali prisidėti prie lengvesnio potencialių darbuotojų pritraukimo, pozityvaus organizacijos įvaizdžio bei konkurencingumo globalioje rinkoje. Tačiau daugiau nei pusėje apklaustų organizacijų nėra parengtas veiksmų planas, kuriuo iškeliami tikslai ir prioritetai lygių galimybių, įvairovės ir įtraukties srityje, numatomos konkrečios priemonės bei siekiami rezultatai. Dauguma vadovų mano, jog įgyvendinant darbuotojų įvairovės principus darbo vietoje formalios programos neužtenka, reikia visapusiško ir ilgalaikio visų darbuotojų įsitraukimo, reikalingas lyderis, gebantis skatinti sąmoningumą bei sumaniai valdyti dėl darbuotojų įvairovės kylančias problemas. Reikšminiai žodžiai: įvairovė, įtrauktis, įvairovės ir įtraukties valdymas. [Iš leidinio]
ENThe changing globalisation has led organisations to become more open, diverse and inclusive. To remain competitive and meet the needs of their employees and customers, many companies are increasing their commitment to fostering a culture of diversity and inclusion in the workplace. Diversity and inclusion management builds a positive organisational reputation, increases employees’ motivation, loyalty and engagement, and helps attract and retain the right employees. The value of employee diversity and its management in organisations is very important for both companies and their employees, as it can promote innovation, creativity, empathy, and progress in science. This study aims to reveal the attitude of representatives of Lithuanian business organisations towards the management of employee diversity and inclusion. It is relevant for organisations that strive to create fair, inclusive, and thriving workplaces that benefit not only the individual and the organisation but also society. Organisations that pay attention to diversity and inclusion management can improve their performance and competitive advantage and reduce legal risks. Diversity and inclusion management research promotes the identification of challenges and opportunities, fosters corporate social responsibility, and encourages organisations, as well as society, to look at diversity as a source of innovation. According to the survey, the principles of diversity and non-discrimination policies in organisations are applied, managers promote the diversity of employees and properly manage situations related to inclusion, and their actions show its importance. The majority of employees agree that every person is respected, individual differences are valued, and workplaces ensure an environment to express ideas, thoughts, and beliefs freely and openly.In the internal career opportunities process, employees of different social statuses are treated fairly, and jokes and insults related to gender and sexual orientation are not tolerated. The majority of managers believe that diversity initiatives can contribute to the easier attraction of potential employees, a positive image of the organisation, and competitiveness in the global market. However, more than half of organisations do not have an action plan that sets out goals and priorities for equality, diversity and inclusion, nor do they foresee specific measures and aims. Most managers believe that a formal programme to implement the principles of employee diversity in the workplace is not enough; overall and long-term engagement of all employees is needed, as well as a leader who promotes awareness and skillfully manages emerging employee diversity issues. Keywords: diversity, inclusion, diversity and inclusion management. [From the publication]