LTKintant visuomenės gyvenimui, ryšiams, technologijoms, labai svarbus vaidmuo tenka ugdymui, kuris plačiąja prasme paliečia visas gyvenimo sritis. Vaiko ugdymas priešmokykliniame amžiuje, prieš įžengiant į mokyklinį ugdymą, yra niša, nuo kurios turinio didžiąja dalimi priklauso vaiko pasirengimas mokyklai. Priešmokykliniame ugdyme, pasitelkiant daugelyje pasaulio šalių sparčiai įsitvirtinantį STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Math) ugdymo metodą, vaiko ugdymas(is) įgauna proveržį. STEAM metodo taikymas, integruojant gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, matematiką ir menus, vaikams patinka. Šis šiuolaikinis metodas ugdo vaikų kūrybiškumą, gebėjimą tyrinėti, skatina dirbti komandoje, bendrauti, kurti inovacijas, kai mokslas siejamas su realiu gyvenimu. Vėliausiai į STEAM metodą įsitraukusi menų sritis (angl. Arts) tapo labai svarbia, visam STEAM metodui suteikusi gyvumo, vaizdo, spalvų, garso, judesio ir pan. Menų sritis šiame tyrime analizuojama koncentruojantis į muzikinį ugdymą. Integruojamas su kitais mokslais, muzikinis ugdymas vaikus įtraukia į dainavimo, grojimo, šokio, vaidybos bei kitas veiklas. Tai skatina vaiko saviraišką, padeda atsiskleisti, ugdyti muzikinius, kūrybinius ir kitus gebėjimus. Darbo tikslas – išanalizuoti meninio ugdymo (muzikos) mokytojų patirtį, taikant STEAM metodą priešmokykliniam muzikiniam ugdymui Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Empiriniai duomenys buvo rinkti nuotolinės grupinės diskusijos (angl. focus group) interviu būdu Microsoft Teams platformoje, įrašant. Kokybinis tyrimas atliktas su devyniais meninio ugdymo mokytojais, taikančiais muzikinio STEAM ugdymo metodą. Informantai buvo iš penkių Lietuvos miestų. Tyrimo duomenų analizei pasirinkta turinio (angl. content) analizė. Tyrimo rezultatai parodė STEAM ugdymo reikšmę.Empiriškai nustatyta, kad pedagogai skatina vaikų gebėjimų plėtotę, aktyviai ieško tobulinimosi galimybių, kuria ir pritaiko temas, bando integruoti įvairius mokomuosius dalykus, susiduria su tobulintinais aspektais bei siekia integruoti į veiklas visus ugdytinius. Reikšminiai žodžiai: STEAM, muzikinis ugdymas, priešmokyklinis ugdymas. [Iš leidinio]
ENAs life, communications, and technologies change, education plays a very important role, which, in a broad sense, affects all areas of life. Pre-primary school education is crucial in determining a child’s readiness for school. STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) is one of the most widely used methods in the world in pre-primary school education. It appeals to children because this modern method develops their creativity and ability to explore and encourages teamwork, communication and innovation. Arts were included in the STEAM method last but became a very important part of it, as they enriched the STEAM method in images, colours, sounds, movement, etc. This study concentrates on musical education in the arts. It encourages children to express themselves and develop musical skills, creativity and other abilities. The research aims to analyse the experiences of art (music) teachers applying the STEAM method to pre-primary school education in Lithuanian kindergartens. Empirical data were collected remotely via a focus group on Microsoft Teams using an interview-discussion method and recording it. Qualitative research was conducted on 9 art teachers who apply the STEAM method in their musical education. The research data were analysed using content analysis. The results of this research displayed the importance of STEAM education. It has been empirically established that teachers promote the development of children’s abilities, actively look for opportunities for improvement, create and adapt topics, and try to integrate various educational subjects. However, they face aspects that need to be improved and seek to integrate all educational elements into activities. Keywords: STEAM, musical education, pre-primary school education. [From the publication]