LTVis daugiau įvairaus amžiaus piliečių naudojantis socialiniais tinklais, viešojo transporto įmonėms taip pat labai svarbu ne tik turėti paskyras socialiniuose tinkluose, bet ir tinkamai jas valdyti – komunikuoti jose reguliariai, skelbti kokybišką turinį. Įvairūs mokslininkai pastebi, kad įmonės ir organizacijos dažnai visai atsisako interneto svetainių ir renkasi naudoti socialinius tinklus, o dažniausiai – socialinį tinklą „Facebook“, kuris ir keleivių vežėjams suteikia plačias galimybes. Socialinių tinklų platformos gali būti naudojamos ne tik informacijai skleisti (pavyzdžiui, apie tvarkaraščius, jų pasikeitimus), bet ir skatinti žmones keliauti viešuoju transportu, o tai Europos Sąjungai einant Žaliojo kurso kryptimi tampa itin aktualu. Socialiniai tinklai viešojo transporto įmonėms tinka ir norint bendrauti su keleiviais, išgirsti jų pageidavimus, pastabas bei atsižvelgiant į jas tobulinti savo teikiamas paslaugas. Straipsnyje keliamas probleminis klausimas, ar Lietuvoje veikiančios viešojo transporto įmonės, vežančios keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, tinkamai išnaudoja socialinių tinklų suteikiamą potencialą. Autorius analizuoja socialinių tinklų svarbą viešojo transporto įmonėse, jų panaudojimo galimybes ir būdus. Svarstoma, kodėl norint pritraukti daugiau keleivių naudotis viešuoju transportu svarbu komunikuoti ne viename socialiniame tinkle. Pristačius komunikacijos socialiniuose tinkluose transporto sektoriuje teorinius aspektus, toliau, pasitelkus socialinių tinklų kiekybinę ir kokybinę analizę, vertinama Lietuvos keleivių vežimo įmonių, vežančių keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, komunikacija socialiniuose tinkluose.Konstatuojama, kad viešojo transporto įmonių komunikacija socialinių tinklų paskyrose dažnai yra neveiksminga, nenuosekli, skelbiamas nekokybiškas turinys, pasirenkami netinkami jo skelbimo būdai, o viešojo transporto įmonės apskritai nebendrauja su savo paskyrų sekėjais, nereaguoja į jų pastabas, komentarus ir klausimus. Autorius įžvelgia, kad Lietuvoje dirbantys keleivių vežėjai apskritai retai kada socialinius tinklus pasitelkia siekdami gyventojus skatinti persėsti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Taip pat pateikiami konkretūs siūlymai ir sprendimai, kaip būtų galima keleivių vežėjų komunikaciją socialiniuose tinkluose tobulinti. Reikšminiai žodžiai: socialiniai tinklai, „Facebook“, komunikacija, keleivių vežėjai, viešasis transportas. [Iš leidinio]
ENWith more and more people using social networks, it is also very important for public transport companies not only to communicate via social networks but also manage them properly, i.e., communicate regularly and publish quality content. Various researchers have noted that companies and organisations often abandon websites in favour of social networks, most often Facebook. This network offers a wide range of opportunities for passenger transportation companies. Social networking sites can be used not only to spread information (e.g., timetables, changes of timetables) but also to encourage people to travel by public transport, which is becoming particularly important as the EU tries to transform the economy into a sustainable economic model. Social networks are also useful for public transport companies to interact with passengers, listen to their preferences and comments, and improve their services. The article raises a problematic issue of whether public transport companies operating in Lithuania and carrying passengers on long-distance routes manage to seize the potential and opportunities social networks offer. It analyses the importance of communication in social networks for public transport companies, its opportunities and methods of use. The paper discusses why it is important to communicate on more than one social network to attract more passengers to use public transport. After presenting the theoretical implications of social network communication in the transport sector, the paper goes on to assess the social network communication of Lithuanian passenger transport companies using quantitative and qualitative analysis of the social network accounts of the selected public transport companies. It finds that the communication of public transport companies on social networks is often ineffective and inconsistent, with low-quality content and inappropriate posting methods.Public transport companies do not engage with their followers or respond to their comments and questions. It can be stated that passenger carriers operating in Lithuania rarely use social networks to encourage people to use public transport instead of their cars. The article also provides relevant suggestions and solutions on how to improve the social media communication of public transport companies. Keywords: social networks, Facebook, communication, passenger transportation, public transport. [From the publication]