LTInformacinių technologijų pažanga lėmė e. valdžios kūrimąsi ir plėtrą internete. E. paslaugų teikimas piliečiams paskatina vis dažniau lankytis savivaldybės interneto svetainėje ir naudotis įvairiomis e. paslaugomis. Lietuvos savivaldybių svetainėse daugėja įvairių e. paslaugų bei teikiamų funkcijų piliečiams, todėl tampa svarbu aptarti vietos valdžios ir piliečių bendravimą virtualioje skaitmeninėje erdvėje. Vietos valdžios ir piliečių interakcija veikia priimamus politinius sprendimus bendruomenėje. Interneto svetainės reprezentuoja politinės institucijos įvaizdį viešojoje skaitmeninėje erdvėje. Straipsnio tikslas yra įvertinti Lietuvos savivaldybių interneto svetainių kokybės vertinimo modelio pritaikomumą. Svarbu atskleisti politinių institucijų interneto svetainių vertinimo modelio pagrindinius dalyvius ir išskirti vertinimo kriterijus, lemiančius interneto svetainės kokybę. Straipsnio teorinėje dalyje analizuojama interneto svetainių kokybės vertinimo modeliai, formuojama tyrimo metodika ir atliekamas Lietuvos savivaldybių interneto svetainių kokybinis tyrimas. Straipsnyje taikomi šie metodai: mokslinių šaltinių analizė ir turinio analizė. Darbo rezultatas yra atskleistas Lietuvos savivaldybių interneto svetainių kokybės vertinimas, tai padeda paaiškinti įdiegtų funkcijų veikimą ir atskleisti interakcijos veiksnį tarp vietos valdžios ir piliečių. Interneto svetainių vertinimas yra nevienareikšmiškas, tai priklauso nuo svetainės tipo, įgyvendinamos institucijos veiklos ir dalyvių. Lietuvos savivaldybės atsižvelgdamos į interneto svetainės platformos galimybes taiko e. valdžios paslaugas piliečiams, tačiau interakcija tarp piliečių ir vietos valdžios apsiriboja tik individualiomis konsultacijomis. Responsyvumas yra pasiekiamas tik bendraujant asmeniškai. Šiuo atveju, interakcija yra sąlygota atitinkamos savivaldybės darbuotojo turima kompetencija.Reikšminiai žodžiai: komunikacija, interneto svetainės, vietos savivaldybės. [Iš leidinio]
ENThe progress of information technology led to the creation and development of e-governance on the Internet. The provision of e-services encourages citizens to visit the municipality website more often and use various e-services. Various e-services and functions provided to citizens are increasing on the websites of Lithuanian municipalities, so it becomes important to discuss the communication between local authorities and citizens in the virtual digital space. The interaction between local government and citizens influences the political decisions made in the community. Websites represent the image of a political institution in the public digital space. The article aims to assess the applicability of the model of assessing the quality of Lithuanian municipality websites. It defines the main participants in the model of evaluating websites of political institutions and the evaluation criteria that determine the quality of the website. In the theoretical part, models for assessing the quality of online websites are analysed, and the research methodology is defined. Then, a qualitative study of the websites of Lithuanian municipalities is conducted. The article uses analysis of scientific sources and content analysis. The result of the research is the model of assessing the quality of Lithuanian municipality websites, which helps explain the implemented functions and reveal the interaction between the local government and citizens. The assessment of websites is ambiguous, as it depends on the type of website, the activities of the institution implemented, and the participants. Considering the possibilities of the website platform, Lithuanian municipalities use e-mail government services to citizens. The interaction between citizens and local authorities is limited to individual consultations. Responsiveness can only be achieved through personal communication.In this case, the interaction is conditioned by the competence of the employee of the relevent municipality. Keywords: communication, websites, local municipalities. [From the publication]