Socialinio verslo kūrimo patirčių socialiniame darbe analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinio verslo kūrimo patirčių socialiniame darbe analizė
Alternative Title:
Analysis of experiences of creating social business in social work
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2023, nr. 19/2, p. 28-37
Summary / Abstract:

LTSocialinio verslo kūrimas yra naujas ir atliepiantis visuomenės poreikius verslas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse, tačiau yra dar gana naujas darinys teisinėje sferoje bei tyrimų praktikoje. Šiame straipsnyje analizuojama teorinė bei praktinė socialinio verslo kūrimo patirtis, socialinio verslo koncepcijos, sampratos, svarbos, poveikio bei socialinio darbo ir socialinio verslo sąsajų konstruktai. Pabrėžtina, kad socialinis verslas neturi vieno, aiškaus apibrėžimo ir teisinio reglamentavimo, be to, socialinio verslo koncepcija skiriasi kiekvienoje valstybėje. Atskleidžiami socialinio verslo kūrimo motyvai: tikėjimas, entuziazmas, idėjiškumas, noras dalytis, padėti, išreikšti save, ugdyti bendruomenę / visuomenę ir pan. Identifikuojama, kad socialiniai verslininkai neretai siekia ne finansinės naudos, o konstruktyvaus problemų sprendimo. Reikia pažymėti, kad socialinio verslo konstruktas ribotai įtraukiamas į socialinio darbo tyrimus, nors socialinis darbas ir socialinis verslas turi akivaizdžiai glaudžias sąsajas. Straipsnyje pristatomi atlikto kokybinio tyrimo, taikant iš dalies struktūruoto interviu metodą ir naratyvo analizę, rezultatai. Tyrimo tikslas – atskleisti socialinio darbuotojo socialinio verslo kūrimo patirtis. Atliekant tyrimą apklausta socialinė darbuotoja, socialinio verslo Lietuvoje atstovė, kuri pasidalijo savo patirtimi kuriant socialinį verslą. Pagrindiniai rezultatai: atskleisti menko teisinio reglamentavimo bei finansavimo keliami iššūkiai kuriant socialinį verslą, įvairus bendruomenės / visuomenės požiūris, ne visada matuojamas socialinis poveikis, taip pat atskleisti iššūkiai, kurie gali laukti ateityje, bei socialinio darbuotojo patirtys bei vidiniai motyvai, turėję įtakos socialinio verslo kūrimui.Tyrimo metu nustatyta, kad socialiniams verslininkams nerimą kelia tarptautiniai ir globaliniai pokyčiai, teisinis reglamentavimas dėl socialinio verslo perdavimo kitiems asmenims bei dilema dėl kokybinės ir kiekybinės socialinio verslo plėtros. Reikšminiai žodžiai: socialinis darbas, socialinis verslas, socialinis darbuotojas. [Iš leidinio]

ENCreating a social business is a new activity that meets the needs of society not only in Lithuania but also in foreign countries. However, it is still a relatively new entity in the legal sphere and research practice. The article analyses the theoretical and practical experiences of creating social business, including the concepts, notions, importance, and impact of social business, and discusses the interface of the constructs of social work and social business. It should be emphasised that social business does not have a single, clear definition and legal regulation. Moreover, the concept of social business differs in each country. The motivations for creating a social business are revealed: faith, enthusiasm, originality, the desire to share, help, express oneself, develop the community/society, etc. It is identified that social entrepreneurs often do not seek financial benefits but strive for constructive problem solving. It should be noted that the construct of social business has limited inclusion in social work research, although social work and social business are closely related. The article presents the results of the conducted qualitative research using the semi-structured interview method and narrative analysis. The research aims to reveal a social worker’s experience while creating a social business. During the research, a social worker, a representative of a social business in Lithuania, who shared her experience in creating a social business, was interviewed. The research findings revealed the challenges of creating a social business posed by insufficient legal regulation and funding, diverse community/society attitudes, and the social impact that is not always measurable. They also disclosed the challenges that may await in the future and the social workers’ experiences and internal motives that encouraged creating a social business.During the research, it was found that social entrepreneurs are worried about international and global changes, legal regulations regarding the transfer of social business to other persons, and the dilemma regarding the qualitative and quantitative development of social business. Keywords: social work, social business, social worker. [From the publication]

DOI:
10.59476/mtt.v2i19.620
ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111463
Updated:
2024-10-31 11:26:42
Metrics:
Views: 3
Export: