Gyvūnų asistuojamojo skaitymo pratybų poveikis antros klasės mokinių skaitymo motyvacijai bei įgūdžiams

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gyvūnų asistuojamojo skaitymo pratybų poveikis antros klasės mokinių skaitymo motyvacijai bei įgūdžiams
Alternative Title:
Effect of animal-assisted reading activities on second grade students' reading motivation and skills
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2024, Nr. 1 (92), p. 89-120
Summary / Abstract:

LTVyraujant skirtingai tyrėjų nuomonei dėl svarbiausių skaitymo proceso formavimo veiksnių, taip pat ir dėl gyvūnų asistuojamųjų pratybų poveikio skaitant, atliktas tyrimas, kuriuo siekta palyginti skirtingo pobūdžio skaitymo įgūdžių gerinimo pratybų poveikį antros klasės mokinių skaitymo motyvacijai bei žodžių dekodavimo įgūdžiams. Suformuluoti šie tyrimo uždaviniai: 1) sukurti papildomo skaitymo ir skaitymo su gyvūnu grupėms pritaikytus metodus; 2) palyginti trijų grupių (I eksperimentinės, II eksperimentinės ir kontrolinės (III)) žodžių dekodavimo gebėjimų bei skaitymo motyvacijos rezultatus, gautus prieš ir po intervencijos; 3) palyginti I eksperimentinės, II eksperimentinės bei kontrolinės (III) grupių rezultatų pokyčius po eksperimento. Kaip tyrimo metodas pasirinktas tikrasis eksperimentas, kuriame sudarytos dvi eksperimentinės grupės (I grupė skaitė tekstus tyrėjai, II grupė – intervencijoms asistuojančiam šuniui) ir kontrolinė grupė (su ja papildoma veikla neužsiimta). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad palyginus kiekvienos grupės rezultatus prieš ir po intervencijos / kontrolinio laikotarpio atskirai, nė vienos grupės dalyvių žodžių dekodavimo įgūdžiai, vidinė, išorinė motyvacija bei neigiamos nuostatos dėl skaitymo reikšmingai nepakito. Palyginus visų trijų grupių rezultatų po skaitymo pratybų pokyčius pastebėta, kad eksperimentinės II grupės dalyviams būdingas ryškesnis teigiamas neprasmingų žodžių dekodavimo gebėjimo pokytis, o eksperimentinės I grupės dalyviams – ryškesnis neigiamas neprasmingų žodžių dekodavimo gebėjimo pokytis nei likusiems tyrimo dalyviams.Išryškėjo eksperimentinės II grupės dalyvių po skaitymo pratybų reikšmingai suaktyvėjęs išorinės motyvacijos aspektas – socialinis (susijęs su skaitymu) elgesys, tuo tarpu kontrolinės grupės dalyviai pasižymėjo reikšmingai susilpnėjusiu socialiniu (susijusiu su skaitymu) elgesiu, lyginant su likusiais tyrimo dalyviais. Visų trijų grupių dalyviai po skaitymo pratybų pasižymėjo teigiamu prasmingų žodžių dekodavimo gebėjimo pokyčiu, tačiau reikšmingai tarpusavyje nesiskyrė. Nors šiame tyrime skaitymo šuniui pratybos nerodo reikšmingų motyvacijos ar neigiamų nuostatų dėl skaitymo pokyčių, tai teigiamai veikia skaitymo motyvaciją. Pagrindiniai žodžiai: skaitymo sunkumai, žodžių dekodavimas, skaitymo motyvacija, gyvūnų asistuojamoji terapija, gyvūnų asistuojamosios pratybos, gyvūnų asistuojamoji intervencija. [Iš leidinio]

ENAs researchers have different opinions about the most important factors in the formation of the reading process, including the effects of animal-assisted activities on reading, a study was conducted, of which the purpose was to compare the effects of different types of reading skills improvement activities on the reading motivation and word decoding skills of second-grade students. The following research tasks were formulated: 1) to develop methods adapted to Additional Reading and Reading with an Animal groups; 2) to compare the results of word decoding abilities and the reading motivation of three groups (I experimental, II experimental, and III control), obtained before and after the intervention; 3) to compare changes in the results of the I experimental, II experimental and III control groups obtained after the experiment. A real experiment was chosen as the research method, consisting of two experimental groups (group I participants read texts for the researcher, group II read texts for dog-assisting interventions), and the control group (with whom no additional activities were performed). The results of the study showed that when comparing the results of each group before and after the intervention, word decoding skills, internal and external motivation, and negative attitudes, in terms of reading, did not change significantly. When comparing the changes in the results of all three groups obtained after reading activities, it was observed that the participants in the experimental group II had a greater positive change in the decoding ability of non-meaningful words, while the participants in the experimental group I were distinguished by a greater negative change in the decoding ability of non-meaningful words than the rest of the participants in the study.The participants in the experimental group II, after reading activities, were distinguished by a significant increase in respect of external motivation: social (reading-related) behaviour, and the participants in the control group were distinguished by a significantly weakened social (reading-related) behaviour compared to the rest of the participants in the study. The participants in all three groups were distinguished by a positive change in the decoding ability of meaningful words after the intervention, but this difference was not significant. Although in this study reading for dog activities do not show significant changes in the motivation or negative attitudes towards reading, they had a positive effect on reading motivation. Keywords: reading difficulties, animal-assisted activities, reading to a dog, additional reading activities, reading motivation, word decoding skills. [From the publication]

DOI:
10.15181/tbb.v92i1.2626
ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111353
Updated:
2024-10-25 14:44:57
Metrics:
Views: 1
Export: