Urbanistika mokyklinėje geografijoje: prielaidos, turinys ir patirtys

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Urbanistika mokyklinėje geografijoje: prielaidos, turinys ir patirtys
Alternative Title:
Urbanism in school geography: assumptions, content and experiences
In the Journal:
Geografija ir edukacija [Geography and education]. 2024, Nr. 12, p. 66-97
Summary / Abstract:

LTŠiame darbe analizuojama urbanistikos disciplinos ir bendrojo geografijos ugdymo problematika Lietuvoje. Geografija, kaip tarpdisciplininė mokslų sistema, tyrinėjanti reiškinius erdvinėje dimensijoje, yra puikus pagrindas gilinti urbanistikos mokslo ir praktikos kompetencijas, todėl kokybiškas geografijos švietimas gali prisidėti prie tvarių ir darnių ateities miestų kūrimo. Šio tyrimo metu buvo atlikta Geografijos bendrosios programos turinio analizė, pagal atnaujintą programą parengtų 9 klasės geografijos vadovėlių palyginamoji analizė ir 9 giluminiai pusiau struktūruoti interviu (7 su geografijos mokytojais ir 2 su edukatorėmis), vėliau duomenys buvo sisteminti ir tematiškai analizuoti. Tyrimas atskleidė, kad urbanistikos tema bendrajame geografijos ugdymo procese yra labai reikšminga, ypač jos aktualumas sustiprėjo 2022 m. patvirtinus naują Geografijos bendrąją programą. Turinyje padaugėjo urbanistikos temų, jos tapo labiau kompleksinės, daugiau dėmesio skirta darniam ir tvariam miestų vystymui bei kylantiems globaliems miestų iššūkiams. Reikšminiai žodžiai: urbanistika, urbanistikos ugdymas, geografijos didaktika, geografijos dalyko turinys, atnaujinta Geografijos bendroji programa. [Iš leidinio]

ENThis article analyses the problems of urbanism and general geography education in Lithuania. Geography, as an interdisciplinary system of sciences that explores phenomena in spatial dimension, is an excellent basis for developing competences in urban science and practice, and high quality geography education can contribute to the development of sustainable and balanced future cities. This study involved a content analysis of the school geography curriculum, a comparative analysis of grade 9 geography textbooks based on the updated curriculum, and 9 in-depth semi-structured interviews (7 with geography teachers and 2 with educators), followed by data systematisation and thematic analysis. The study showed that the topic of urbanism is very important in general geography education, and its relevance has been reinforced by the adoption of the new school geography curriculum in 2022. Urban topics have increased in content, have become more complex, and focus more on balanced and sustainable urban development and emerging global urban challenges. Keywords: urbanism, urban education, geography didactics, geography curriculum content, updated general education curriculum. [From the publication]

DOI:
10.5200/GE.2024.5
ISSN:
2424-5194; 2351-6453
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111214
Updated:
2024-10-18 21:45:26
Metrics:
Views: 4    Downloads: 2
Export: