Interaktyvių priemonių taikymas ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Interaktyvių priemonių taikymas ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus
Alternative Title:
Using interactive tools to educate children with special educational needs
In the Journal:
Darnios aplinkos vystymas [Sustainable environmental development]. 2024, 1, 21, p. 191-200
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma ir edukaciniu bei sveikatinimo aspektu analizuojama interaktyvių priemonių taikymo vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tematika. Įsibėgėjantis įtraukusis ugdymas reikalauja parengti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams aplinkas: kurti edukacines pojūčių erdves, aprūpinant jas interaktyviomis priemonėmis. Rašant laikomasi nuostatos, jog pojūčių erdvė gali tapti pagrindiniu veiksniu ar priemone, padėsiančia koreguoti vaikų raidos sutrikimus bei sukurti jiems sąlygas geresniam, patrauklesniam ugdymui(si). Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų nuomone, kokybiškai įrengta pojūčių erdvė su interaktyvios priemonės stimuliuoja teigiamas nuostatas ir emocijas, skatina ugdytinių kognityvinius gebėjimus. Pastebimi ir neigiami interaktyvių priemonių naudojimo aspektai, apie kuriuos pasisako tyrime dalyvavę ikimokyklinio ugdymo pedagogai, dirbantys su raidos sutrikimų turinčiais vaikais. Reikšminiai žodžiai: edukacinės pojūčių erdvės, interaktyvios priemonės, raidos sutrikimas. [Iš leidinio]

ENThe article presents and analyses the application of interactive tools for children with special educational needs from an educational and health promotion perspective. Inclusive education, which is increasingly becoming more and more popular, requires the preparation of environments for children with special educational needs: the creation of educational sensory spaces, equipped with interactive tools. The writing approach is that the sensory space can be a key factor or tool for correcting children's developmental disabilities and for creating conditions for a better, more engaging education. Preschool and pre-primary teachers and educational pedagogic aid specialists consider that a well-equipped sensory space with interactive tools stimulates positive attitudes and emotions, also promotes the cognitive abilities of the children. There are also negative aspects of the use of interactive tools, as reported by the pre-school teachers and pedagogic aid specialists working with children with developmental disorders who participated in the study. Keywords: Educational sensory spaces, interactive tools, developmental disabilities. [From the publication]

DOI:
10.52320/dav.v21i1.321
ISSN:
2538-9017; 2538-9025
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111069
Updated:
2024-10-25 10:33:15
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: