Tapti klimato kaitos ugdytoja: pirmos klasės veiklos tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tapti klimato kaitos ugdytoja: pirmos klasės veiklos tyrimas
Alternative Title:
Becoming a climate change educator: first-grade pupils’ action research
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2024, t. 52, p. 111-127
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje pristatomi tyrėjų komandos 2022–2023 metais atliktos klasės veiklos tyrimo vienoje Vilniaus pradinėje mokykloje rezultatai. Tyrimu siekta pagerinti pradinių klasių mokytojos mokymo klimato kaitos temomis praktiką, paskatinti pirmokų mokymąsi bei galimus jų realius klimato kaitos veiksmus. Atliktas tyrimas atskleidė pradinių klasių mokytojos, integravusios sukurtą 14 klimato kaitos pamokų ciklą gamtos pažinimo pamokose, mokymo procesą, iššūkius bei išmokimus, padedančius suprasti, kas ugdytojui aktualu integruojant klimato kaitos ugdymo turinį pirmoje klasėje. Tyrimas taip pat parodė konkrečius pokyčius, vykstančius mokytojos profesionalės mokymo kasdienybėje klimato kaitos pamokų metu. Šie pokyčiai neabejotinai skatina vis didesnį mokinių įsitraukimą į klimato kaitos temų nagrinėjimą. Atliktas tyrimas išryškino kertinį tapsmo klimato kaitos ugdytoja aspektą: tapsmas reiškia ne tik mokytojos kompetencijos dirbti klimato kaitos tematika formavimąsi, bet ir jos asmeninio santykio su klimato kaitos reiškiniu kūrimo procesą. Asmeninio santykio su klimato kaitos tema kūrimas aktualina mokytojos supratimą apie klimato kaitos ugdymo būtinybę mokykloje siekiant mažinti destrukcinę žmogaus veiklą planetos atžvilgiu ir mažinti žmogaus veiklos nulemiamus klimato kaitos padarinius. Raktiniai žodžiai: klimato kaita ir ugdymas, ugdytojas, pradinės klasės, veiklos tyrimas. [Iš leidinio]

ENThis paper presents the results of the action research conducted by the research team in 2022-2023 with first-grade pupils at one Vilnius primary school in Lithuania. Primary, the action research aimed to improve the teaching practice of a primary school teacher on the topic of climate change and also develop her professional competence in climate change education; secondary, stimulate the learning process and possible actions for first-grade children on tackling climate change. The study reveals the learning process of the primary school teacher who integrated a series of 14 climate change lessons the research team created, her learning outcomes, and the main challenges she faced during the process. The results highlight specific changes that are taking place in the teacher‘s daily practice that are also undoubtedly leading to an increase in first-grade pupils‘ awareness of climate change topics. The study highlights a key aspect: becoming a climate change educator means developing her professional competence to work on climate change and developing a personal relationship with climate change phenomenon that moves beyond the classroom environment. The development of a personal relationship with climate change brings to the forefront the teacher‘s awareness of the need for climate change education at school to reduce the destructive activities of human beings in relation to the planet and mitigate the effects of human-induced climate change. Keywords: Climate change education, educator, primary classroom, action research. [From the publication]

DOI:
10.15388/ActPaed.2024.52.7
ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/111056
Updated:
2024-10-11 15:52:13
Metrics:
Views: 8    Downloads: 2
Export: