Šeimos įtaka vaiko mokykliniam brandumui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šeimos įtaka vaiko mokykliniam brandumui
Alternative Title:
The Family’s Impact on School Maturity of a Child
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2004, Nr. 1, p. 76-85
Summary / Abstract:

LTLietuvai vėl tapus nepriklausoma valstybe iškilo būtinybė naujai pažvelgti ir į vaiko brandumą mokyklai. Kaip parodė pagrindinių valstybinių dokumentų ir programų analizė, Lietuvoje kol kas nėra vieningos, standartizuotos medikų, pedagogų, psichologų aprobuotos metodikos vaiko brandumui nustatyti. Šiuo metu siūloma vadovautis O.Monkevičienės ir bendraautorių sudaryta “Vaikų brandumo mokyklai” programa, tačiau šioje programoje tėra tik teoriniai pasiūlymai ir nurodymai, o kaip įvertinti vaiko brandumą praktiškai – nėra aišku. Vaikų brandumui nustatyti buvo pasirinktos Lietuvoje dažniausiai taikomos J.Jiraseko metodikos ir Skandinavijoje taikoma metodika „Kontrolinis piešinys“. Kita vertus daug veiksnių – psichologinių, socialinių, pedagoginių – įtakoja vaiko mokyklinį brandumą, tačiau vienas svarbiausių – šeima, todėl šiame straipsnyje ieškota galimos koreliacijos tarp vaiko brandumo mokyklai ir šeimos dydžio bei pilnumo, tėvų išsilavinimo, šeimos materialinių-buitinių gyvenimo sąlygų bei vaikų auklėjimo joje stiliaus. Tyrimo rezultatai patvirtino, jog šeima – pagrindinė institucija, galinti užtikrinti mokymosi veiklai reikalingų įgūdžių formavimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaiko raida; Šeimos aplinka ir ugdymas; Brandumas mokyklai; J. Jiraseko metodika; "Kontrolinio piešinio" metodika.

ENThe Lithuanian independence suggested a new point into children’s maturity. There isn’t the one way to evaluate children’s maturity for learning at school in Lithuania. There isn’t standardization evaluation of children’s maturity. In this article the children’s preparing for learning at school was evaluated using J.Jirasek verbal cognitive test, J.Jirasek children’s maturity test and Scandinavian “Control Drawing” test. There was looking for comparison between children’s preparing for learning at school and their families peculiarity such us: the family compositions, the parent’s background, the material standard of life, the children’s nurture style. The results of research showed, that family is the most significance institution and will be able vounch fit skills for learning proceeding. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Penkerių - šešerių metų vaikų empatijos ir gerumo ugdymas šeimoje / Rūta Tamašauskienė. Studijos - verslas - visuomenė. 2017, 2, p. 137-146.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/11095
Updated:
2013-04-28 17:14:03
Metrics:
Views: 102    Downloads: 14
Export: