LTLietuvos meno pažinimo centras TARTLE paveikslą „Estera prieš Ahasuerą“ įsigijo Hamburgo aukcione. Paveikslas nesignuotas, tačiau jo nugarinėje pusėje yra užrašas lenkų kalba, nurodantis, kad šį paveikslą 1778 metais Romoje nutapė Pranciškus Smuglevičius: Ester Krolowa wstawia się za Ludem Izraelskim do Króla, który Lud byt uciśniony od Hamana. Malował sławny Franciszek Szmuglewicz Polak w Rzymie 1778 Roku. Šis užrašas, vėlyvesnis nei paveikslas, paskatino atlikti išsamius tyrimus, kurie leistų patvirtinti (ar paneigti) užrašo teiginį, kad tai - Pranciškaus Smuglevičiaus kūrinys. Buvo identifikuotos tapybos medžiagos, apibūdinta dažų paletė ir tapybos technika. Gautieji rezultatai buvo palyginti su Smuglevičiaus kitų paveikslų technologinių tyrimų duomenimis, susieti su meno istorijos faktais. Paveikslas buvo tyrinėtas išsklaidytoje matomoje šviesoje, infraraudonųjų (IR), ultravioletinių (UV) ir rentgeno spinduliuočių srityse; tapybos mėginiai tirti optinės mikroskopijos (OM), visiško vidinio atspindžio Furje transformacinės infraraudonųjų spindulių spektroskopijos (FT1R- ATR) ir skenuojančios elektroninės mikroskopijos su rentgeno spindulių energijos dispersine analize (SEM/EDX) metodais. Technologiniai tyrimai parodė, kad paveikslo „Estera prieš Ahasuerą“ gruntas, pigmentai, aliejinių dažų paletė bei tapybos technika atitinka kitų Smuglevičiaus tapybos kūrinių tyrimų rezultatus. Istorinio konteksto faktai papildo gautuosius duomenis bei patvirtina paveikslo nugarinėje pusėje esančio užrašo teiginį, kad kūrinio autorius - Pranciškus Smuglevičius. Raktiniai žodžiai: Pranciškus Smuglevičius, Estera, technologiniai tyrimai, paletė, tapybos technika. [Iš leidinio]
ENThe Lithuanian Art Centre TARTLE acquired the painting Esther before Ahasuerus at a Hamburg auction. The painting was not signed, however, an inscription on its reverse indicates that this painting was painted in 1778 in Rome by Franciszek Smuglewicz. This inscription, dated later than the painting, prompted undertaking comprehensive research that could confirm (or deny) the inscription’s legitimacy that it is indeed Franciszek Smuglewicz’s work. The painting materials were identified, the palette of paints and painting technique were all described. The results were compared to technological research data gathered from Smuglewicz’s other paintings, and associations were drawn with art history facts. The painting was examined under diffracted visible light, infrared (IR) and ultraviolet (UV) rays and X-ray conditions; painting samples were examined using optical microscope (OM), Fourier transform infrared spectroscopy - attenuated total reflectance (FTIR-ATR) and Scanning electron microscopy - energy dispersive X-ray analysis (SEM/EDX) methods. The technological research results showed that the primer, pigments, palette of oil paints and painting technique used in the painting Esther before Ahasuerus correlate with the results gained from research of Smuglewicz’s other paintings. Historical contextualising facts supplement the received data and confirm the inscription on the reverse of the painting that its author is indeed Franciszek Smuglewicz.