Pranciškaus Smuglevičiaus paveikslo "Šv. apaštalų Petro ir Povilo atsisveikinimas" tyrimai ir restauravimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pranciškaus Smuglevičiaus paveikslo "Šv. apaštalų Petro ir Povilo atsisveikinimas" tyrimai ir restauravimas
Alternative Title:
Research and restoration of Franciszek Smuglewicz’s painting "Farewell of St Peter and St Paul"
In the Book:
Pranciškus Smuglevičius. Kūrinių tyrimai ir restauravimas / sudarytojos: Jūratė Senvaitienė, Laima Janina Vedrickienė, Dalia Panavaitė. Vilnius : Lietuvos nacionalinis dailės muziejus, 2023. P. 186-209, 299. (Conservatio Lituana ; 1)
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiama Vilniaus Šv. apaš- talų Petro ir Povilo bažnyčios didžiojo altoriaus paveikslo „Šv. apaštalų Petro ir Povilo atsisveikinimas“, 1804 m. nutapyto Pranciškaus Smuglevičiaus, sukūrimo ir ankstesnių restauravimų istorija bei nuosekliai pristatomi technologiniai tyrimai ir restauravimas, atlikti 2019 m. Šiam, vienam iš didžiausių altoriaus paveikslų Lietuvoje, taikytas tausojamasis restauravimo metodas, išsaugantis istoriškai susiklosčiusią paveikslo struktūrą. Restauruotas paveikslas pritvirtintas prie naujo, Krokuvos meistrų pagaminto savaime paveikslo drobę ištempiančio, aliuminio porėmio ir įtvirtintas į restauruotus autentiškus rėmus. Raktiniai žodžiai: Pranciškus Smuglevičius, Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčia Vilniuje, didžiojo altoriaus paveikslas „Šv. apaštalų Petro ir Povilo atsisveikinimas“, technologiniai tyrimai in situ, laboratorinė instrumentinė analizė, restauravimas. [Iš leidinio]

ENThis article details the history of creation and earlier restoration of the main altar painting in the Church of Sts Peter and Paul in Vilnius, Farewell of St Peter and St Paul, painted by Franciszek Smuglewicz in 1804, as well as presenting a sequential account of the technological research and restoration performed in 2019. The sustainable restoration method was applied to this, one of the largest altar paintings in Lithuania, as it preserves the historically conditioned structure of the painting. The restored painting was fixed to a new, self-stretching aluminium subframe manufactured by specialists in Krakow before being placed back in the restored, authentic frame. [From the publication, p. 299]

ISBN:
9786094261831
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110756
Updated:
2024-09-27 15:35:30
Metrics:
Views: 2
Export: