LTTurinio rinkodara, kaip viena inovatyviausių skaitmeninės rinkodaros rūšių, verslo sektoriuje pradėta taikyti XXI a. pirmojo dešimtmečio pradžioje, tačiau pastaraisiais metais, itin išaugus interneto vartotojų poreikiams ir socialinių tinklų įtakai, tapo neatsiejama verslo plėtros dalimi. Vertybiniu atžvilgiu kitokiose - ne pelno siekiančiose - meno ir kultūros institucijose turinio rinkodara yra nauja, kol kas nepažinta ir strategiškai neišnaudota sritis. Vis dėlto nemaža dalis rinkodaros specialistų įžvelgia milžinišką turinio rinkodaros potencialą šioje rinkoje, ypač išskirdami organišką tam tikrų skaitmeninių įrankių pritaikomumą muziejų komunikacijoje. Atsižvelgiant į tai, straipsnyje analizuojama, kodėl į muziejų rinkodarą (Lietuvoje) tebežiūrima nepatikliai, siekiama atskleisti turinio rinkodaros (ne)taikymo muziejuose problemas. Remiantis Moderniu (MO muziejaus) atveju bei Lietuvos ir užsienio muziejų atstovų, rinkodaros specialistų ir kitų su šia rinka susijusių profesionalų įžvalgomis, publikacijoje nagrinėjama, kaip ir kokias turinio rinkodaros priemones reikėtų rinktis ir būtų vertinga integruoti muziejų komunikacijoje, supažindinama su šios skaitmeninės taktikos galimybėmis (bei rizikomis) ir kuriama pridėtine verte. Pagrindiniai žodžiai: šiuolaikinis muziejus, turinio rinkodara, komunikacija, skaitmena. [Iš leidinio]
ENContent marketing, as one of the most innovative forms of digital marketing, was introduced in the business sector at the beginning of the 21st century, yet, in recent years, with a vast increase in the needs of Internet users and the influence of social networks, it has become an integral part of business development. In terms of value, content marketing is a new, hitherto unknown and strategically untapped field in non-profit organizations - art and cultural institutions. However, a significant number of marketers see the huge potential of content marketing in this market, especially highlighting the organic applicability of certain digital tools in museum communication. With this in mind, the article analyzes why museum marketing is still viewed with distrust (in Lithuania), and seeks to reveal the problems of (non)application of content marketing in museums. Based on the MO(dern) Museum’s case and the insights of Lithuanian and foreign museum representatives, marketers and other professionals related to this market, the publication examines what kind of content marketing tools and how should be chosen and worth integrating in museum communication, introduces the possibilities and multifaceted benefits of this digital tactic (and risks) and creating added value. Keywords: contemporary museum, content marketing, communication, digital. [From the publication]