(Ne)reformuoti. Pros ir Cons

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
(Ne)reformuoti. Pros ir Cons
Alternative Title:
(No) Reform. Pros and Cons
In the Journal:
Visuomenės saugumas ir viešoji tvarka [Public security and public order]. 2024, 35, p. 58-71
Summary / Abstract:

LTIkiteisminio tyrimo įstaigų ir kitų valstybės institucijų pareigūnai bei tarnautojai nuolat susiduria su įvairaus pobūdžio iššūkiais tiek užkardant teisės pažeidimus įskaitant nusikalstamas veikas, tiek jas tiriant, tiek vykstant institucijos reorganizacijai. Visi paminėti iššūkiai sukelia didesnes ar mažesnes diskusijas tiek instituciniu, tiek tarpinstituciniu lygmeniu, ir gana dažnai įtraukia visuomenę į planuojamus pokyčius saugumo srityje. Sutinkamai su Maslow poreikių hierarchija, kuri yra psichologijos idėja pasiūlyta amerikiečių psichologo Abrahamo Maslow 1943 m. straipsnyje „Žmogaus motyvacijos teorija“ žurnale „Psychological Review“, saugumo poreikis yra vienas iš esminių žmogaus poreikių hierarchijoje. Tai ir paaiškina kylančias aštrias diskusijas apie numatomas reformas viename ar kitame valstybės kontroliuojamame sektoriuje, valstybinėje institucijoje. Taigi, iškeliant klausimą reformuoti ar nereformuoti instituciją, sietiną su visuomenės saugumu, būtina išsami diskusija įtraukiant ir reformuojamos institucijos personalą. Vienoje situacijoje tas pats veiksnys, pvz., geopolitinė situacija regione gali minimaliai įtakoti saugumo poreikį, kitoje situacijoje tas pats veiksnys gali ženkliai įtakoti visuomenės didesnį saugumo jausmo poreikį. Taigi, klausimo suformulavimas, reformuoti, negalima sustoti ar reformuoti negalima, sustoti, tampa labai aktualus. Atsakyti į šį klausimą vienareikšmiškai tampa labai sudėtinga, o pateikto klausimo plotmėje net padėto skyrybos ženklo vieta gali nulemti atsakymą, ir, žinoma, pakoreguoti planuojamų veiksmų seką siekiant užsibrėžto tikslo. Šio tyrimo objektas - Viešojo saugumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos reorganizacija.Siekiami viešojo saugumo tarnybos reorganizavimo tikslai yra šie: a) užtikrinti nacionalinį saugumą, b) optimizuoti viešojo saugumo tarnybos ir Lietuvos policijos atliekamas funkcijas; c) efektyvinti institucijos struktūrinių padalinių valdymą ir jų tarpusavio komunikavimą, sprendžiant iškeltus uždavinius; d) racionaliau naudoti institucijoms skirtus materialinius, finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Įstatymo leidėjo, vidaus reikalų ministerijos vadovybės pareikštos nuostatos dėl viešojo saugumo tarnybos reorganizavimo sukėlė daug diskusijų įvairiuose visuomenės sluoksniuose. Tai ir tapo paskata šio tyrimo autoriui atlikti numatomos reorganizacijos analizę geopolitiniu, tarptautinės humanitarinės teisės ir konstitucinės jurisprudencijos aspektais. Pagrindinės sąvokos: valstybinės institucijos, reorganizavimas, saugumo poreikis, valstybės tarnautojai. [Iš leidinio]

ENOfficials and employees of pre-trial investigation bodies and other state institutions are constantly faced with various types of challenges, both in the prevention and investigation of violations of law and criminal offences, as well as in the reorganization of institutions. All of these challenges give rise to greater or lesser debate at both institutional and inter-institutional level, and quite often involve the public in the planned changes in the security field. According to Maslow's hierarchy of needs, which is a psychological idea proposed by the American psychologist Abraham Maslow in his 1943 article 'A Theory of Human Motivation' in the Psychological Review, the need for security is one of the most fundamental in the hierarchy of human needs. This explains the fierce debates that arise about the planned reforms in one or other of the state-controlled sectors and public institutions. Thus, when raising the question of reform or don’t reform an institution related to public security, a thorough discussion involving the staff of the institution to be reformed is necessary. In one situation, the same factor may have a minimal impact on the need for security, in another situation the same factor may become a major factor. Thus, the question of reform cannot, stop or reform, cannot stop becomes very relevant. It becomes very difficult to answer this question unequivocally, and in the context of the question posed, even the position of the punctuation mark can determine the answer, and of course the sequence of actions to achieve the goal. The subject of this research is the reorganization of Public Security Service under the Ministry of the Interior of the Republic of Lithuania.The objectives of the reorganization of service are: (a) to ensure national security; (b) to optimize the functions performed by the Public Security Service and the Lithuanian Police; (c) to improve the efficiency of the management of the institution's structural units and their communication with each other in order to solve the set tasks; (d) to rationalize the use of material, financial and human resources allocated to the institutions. The provisions on the reorganization of the Public Security Service, as expressed by the legislator and the leadership of the Ministry of the Interior, have given rise to a lot of debate in various circles of society. This has prompted the author of this study to analyze the envisaged reorganization from a geopolitical, international humanitarian law and constitutional law perspective. Keywords: public institutions, reorganization, security needs, civil servants. [From the publication]

DOI:
10.13165/PSPO-24-35-05
ISSN:
2029-1701; 2335-2035
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110390
Updated:
2024-09-13 14:52:37
Metrics:
Views: 6    Downloads: 1
Export: