Lytinio švietimo nuostatų Gyvenimo įgūdžių bendrojoje programoje vertinimas: visuomenės pozicija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lytinio švietimo nuostatų Gyvenimo įgūdžių bendrojoje programoje vertinimas: visuomenės pozicija
Alternative Title:
Evaluation of sex education provisions in the General life skills programme: the public position
In the Journal:
Soter. 2024, 89 (117), p. 43-68
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas visuomenės požiūris į lytiškumo ugdymo turinį Gyvenimo įgūdžių bendrojoje programoje. Remiantis skirtingų lytiškumo ugdymo paradigmų (rizikos vengimu grindžiamo pilnutinio, arba integralaus, lytiškumo ugdymo ir rizikos pasekmių kontrole grįsto dalinio, arba dezintegruoto, lytiškumo ugdymo) apžvalga gvildenamas klausimas, kokį nepilnamečių lytiškumo ugdymo modelį palaiko visuomenė. Straipsnyje pristatomi 2023 m. „Vilmorus“ atlikto reprezentatyvaus (N-1001) Lietuvos gyventojų tyrimo metu gauti duomenys apie visuomenės požiūrį į keturis aspektus, susijusius su Gyvenimo įgūdžių bendrojoje programoje pristatomo lytiškumo ugdymo turiniu. Tai – tėvų teisė savo vaikams parinkti šeimos įsitikinimus atitinkantį lytiškumo ugdymo turinį; nepilnamečių ugdymas atidėti lytinius santykius vėlesniam amžiui ir sieti juos su meile, ilgalaikiais santykiais ir šeimos kūrimu; pritarimas ar nepritarimas tam, kad būtų ugdoma nepilnamečių nuostata apie homoseksualių santykių tapatumą vyro ir moters santykiams; pritarimas ar nepritarimas mokinių supažindinimui su kontracepcija nuo 7 klasės. 2023 m. tyrimo duomenys lyginami su panašaus 2018 m. (N-1000) tyrimo, kuriuo siekta analizuoti visuomenės požiūrio kaitą, rezultatais. Abiejų tyrimų rezultatai atskleidė, kad Lietuvos gyventojai remia rizikos vengimu grindžiamą pilnutinį (integralų) lytiškumo ugdymą ir nepritaria unifikuotai rizikos pasekmių kontrole grįstai dalinio (dezintegruoto) lytiškumo ugdymo koncepcijai, įtvirtintai Gyvenimo įgūdžių bendrojoje programoje. Raktažodžiai: Gyvenimo įgūdžių bendroji programa, pilnutinis lytiškumo ugdymas, dalinis lytiškumo ugdymas, seksualinės rizikos vengimas, seksualinės rizikos mažinimas. [Iš leidinio]

ENThe article analyses the societal attitudes towards the content of sexuality education in the General Life Skills Programme. Based on a review of different paradigms of sexuality education (complete sexuality education based on risk avoidance and partial sexuality education based on controlling the consequences of risk), it examines the societal support for a model of sexuality education for minors. This article presents data from a representative survey (N-1001) of the Lithuanian population conducted by “Vilmorus” in 2023 on public opinion on four aspects related to the content of sexuality education in the General Life Skills Programme: the right of parents to choose the content of sexuality education for their children in line with their family beliefs; the education of minors to postpone sexual relations to a later age, linking them to love, long-term relationships and family building; the approval or disapproval of teaching minors about the identity of homosexual relationships in relation to those of a man and a woman; and the approval or disapproval of introducing contraception to schoolchildren as from Grade 7. The results of the 2023 survey are compared with the results of a similar survey in 2018 (N-1000) in order to analyse changes in public opinion. The survey reveals that the Lithuanian population supports complete sexuality education based on risk avoidance and opposes a unified partial sexuality education programme based on control of risk outcomes, as enshrined in the General Life Skills Programme. Keywords: General Life Skills Programme, complete sexuality education, partial sexuality education, sexual risk avoidance, sexual risk reduction. [From the publication]

DOI:
10.7220/2335-8785.89(117).3
ISSN:
1392-7450; 2335-8785
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110216
Updated:
2024-09-06 14:50:47
Metrics:
Views: 6
Export: