LTStraipsnyje, remiantis pastaraisiais dešimtmečiais Europoje atliktų mokslinių tyrimų duomenimis, siekiama atskleisti egzaminų baimės fenomeno aktualumą bei ieškomos šios problemos sprendimo galimybės. Straipsnyje nagrinėjamas aktualus egzaminų baimės reiškinys, būdingas įvairių šalių, socialinių sluoksnių, skirtingo amžiaus besimokantiesiems. Egzaminų baimė pristatoma kaip sudėtingo mokyklos baimės reiškinio sudedamoji dalis. Egzaminų baimė pateikiama kaip procesas ir kaip būsena. Egzaminų baimės raiška siejama su edukacinių, psichologinių, vadybinių funkcijų raiška. Egzaminų baimė pateikiama individo, visuomenės, mokyklos, sociumo aspektais. Straipsnyje nurodomos rekomendacijos ugdytojams, besimokantiesiems ir jų šeimoms, siekiantiems išvengti egzaminų baimės reiškinio iššaukiamų problemų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Egzaminai; Baimė; Socialinė baimė; Edukaciniai veiksniai; Savivertė; Edukacinė sąveika; Mokymasis mokytis; Examinations; Fear; Social fear; Educational factors; Self-confidence; Educational interaction; Learning to learn.
ENTaking into consideration the findings of research conducted in Europe over the recent decades, the article attempts to reveal the relevance of the phenomenon of fear of examinations and searches for any possible ways of solving this problem. The article deals with the relevant phenomenon of the fear of examinations typical to learners of different ages as well as from different countries and social layers. The fear of examinations is introduced as a constituent of a complex phenomenon of fear of school. The fear of examinations is represented both as a process and as a condition. Expression of the fear of examinations is related with the expression of educational, psychological and management functions. The fear of examinations is analysed from the individual, public, school and social point of view. The article includes recommendations for educators, learners and their families who wish to avoid problems caused by the fear of examinations.