Naudingųjų iškasenų kolekcija gamtamoksliniam ugdymui mokykloje: į pagalbą mokytojui

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naudingųjų iškasenų kolekcija gamtamoksliniam ugdymui mokykloje: į pagalbą mokytojui
Alternative Title:
Collection of useful minerals for natural science education at school: to a division for teachers
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje [Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2019, 25, p. 81-96
Summary / Abstract:

LTVykstant projektui „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, kurio įgyvendinimui skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, 2018 metais 685 mokyklos gavo naudingųjų iškasenų kolekcijas. Kolekciją sudaro 14 naudingųjų iškasenų: smėlis, kvarcinis smėlis, žvyras, molis, sapropelis, klintys, kreidos mergelis, dolomitas, durpės, nafta, gintaras, titnagas, gipsas, granitas. [...] Tikimės patarti mokytojams, kaip pritaikyti turimą kolekciją norimiems gebėjimams išugdyti. Šio straipsnio tikslas: parodyti, kaip gamtamokslinio ugdymo pamokose galima panaudoti visą kolekciją; kaip panaudoti atskirų naudingųjų iškasenų pavyzdžius; kaip panaudoti integruojant į biologijos, gamtos ir žmogaus, chemijos, fizikos, pasaulio pažinimo, matematikos, technologijų, IT ir kitus dalykus. Kiekvienai naudingajai iškasenai pasiūlyti galimus pritaikymo pamokose variantus. [...]. [Iš Įvado]

ENThanks to the project “Providing Schools with Natural and Technological Sciences”, for the implementation of which funds from the European Union Structural Funds and the state budget of the Republic of Lithuania were allocated, in 2018 685 schools received collections of useful minerals. The collection contains 14 useful minerals: sand, quartzose sand (silica sand), sand-gravel raw material, clay, sapropelithe (sapropelic coal), limestone, chalk marl (marlstone), dolomite, peat, earth oil (oil, petroleum, naphta), amber, flint (chert), gypsum, granite. The purpose of this article is to show: How the whole collection can be used in natural science lessons; As examples of individual useful minerals; How to use it to integrate into biology, natural and human, chemistry, physics, technology, mathematics, knowledge of the world, IT and other subjects. Available options for lessons are offered for each useful mineral. Keywords: museum of geology, Vilnius University, natural science education, geology, education, collection of useful minerals, division for teachers. [From the publication]

ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110120
Updated:
2024-08-29 15:56:14
Metrics:
Views: 2
Export: