LTPasaulyje dėl COVID-19 viruso siautėjimo bangomis, primenančiomis audringą vandenyną, susidarius neapibrėžtai bendrojo ugdymo situacijai mokyklose, ypač komplikuotu tampa neformalusis gamtamokslinis ugdymas. Mokslo festivalio „Erdvėlaivis Žemė“ projekto organizatorių, dalį savo renginių iš anksto planavusių virtualioje erdvėje, dėka galime neformaliam gamtamoksliniam ugdymui mokytojams pasiūlyti virtualią ekskursiją į Vilniaus universiteto Geologijos muziejaus laikiną parodą. Tikimės patarti mokytojams, kaip šią virtualią išvyką panaudoti norimų gebėjimų išugdymui. Šio straipsnio tikslas: parodyti kaip neformalaus gamtamokslinio ugdymo išvykas galima panaudoti pamokose gautų žinių įtvirtinimui; kaip ugdyti gebėjimus išgirsti reikiamą ir svarbią informaciją; kaip šios virtualios išvykos metu sužinotą informaciją panaudoti integruojant į biologijos, gamtos ir žmogaus, chemijos, pasaulio pažinimo, geografijos ir kitus dalykus. [...] Pirmą kartą siūlome mokytojams virtualaus mokinių apsilankymo muziejaus parodoje galimybę. Tikimės, kad ši priemonė, leidžianti skleisti moksleiviams žinią apie geologijos mokslą, jo svarbą pasaulio suvokimui, natūralios klimato kaitos, augmenijos ir gyvūnijos evoliucijos supratimui, bus priimtina tiek formaliu, tiek neformaliu gamtamoksliniu ugdymu užsiimantiems mokytojams. Tam pateiksime papildomos informacijos bei aptarsime keletą galimų užduočių. [Iš Įvado]
ENDue to the rampant COVID-19 virus, informal science education is becoming particularly complicated due to the uncertain situation in general education in schools. Thanks to the organizers of the project of the science festival "Spaceship Earth", who have planned part of their events in advance in the virtual space, we can offer teachers a virtual excursion to the temporary exhibition of the Geological Museum of Vilnius University as part of remote informal science education. You can find the virtual tour here: http://www.geol.gf.vu.lt/lt/muziejus or: https://youtu.be/pstNVf7Gcyc The purpose of this article is: to provide the material used to create the guide's story; to advise on how this virtual trip can be used in science education lessons to spread knowledge of geological science, its importance for understanding the world, natural climate change, and the evolution of flora and fauna; help to develop the ability to hear relevant and important information; help in the integration of information provided during the virtual trip into biology, anatomy, nature, chemistry, world cognition, geography and other subjects. We hope that this virtual tour will be acceptable for teachers doing both formal and informal science education. The article provides additional information and suggests possible tasks. Keywords: geology museum, remote informal science education, Vilnius University. [From the publication]