LTLaikinasis globėjas yra vienas iš svarbiausių asmenų laikinosios globos procese, nuo kurio didžiąja dalimi priklauso pagalbos globojamam vaikui kokybė. Straipsnyje iškeltas probleminis tyrimo klausimas: kokios yra vaiko laikinosios globos kokybę laiduojančios prielaidos? Tyrimo tikslas – atskleisti vaiko laikinosios globos kokybę laiduojančias prielaidas. Straipsnyje pateikiami kokybinio tyrimo rezultatai, atskleidžiantys vaiko laikinosios globos kokybę laiduojančias prielaidas remiantis laikinųjų globėjų patirtimi. Tyrimas atskleidė, kad laikinųjų globėjų pasirengimas vaiko globai yra svarbi vaiko laikinosios globos kokybę laiduojanti prielaida. Laikinųjų globėjų pasirengimui vaiko globai reikšmės turi globėjų paruošiamieji ir tęstiniai mokymai, asmeninė globėjų patirtis ugdyti, globoti vaikus, paties globėjo motyvacija globoti vaiką, jo nuolatinis tobulinimasis siekiant gerinti pagalbą vaikui, informacija apie vaiką, kad būtų galima pasirengti atliepti jo poreikius ir padėti vaikui globos metu. Be to, kad laikinasis globėjas gebėtų tinkamai atliepti vaiko poreikius, būtina ir atsakingų institucijų parama ir pagalba viso laikinosios globos proceso metu teikiant pagalbą ne tik vaikui, tačiau ir globėjui, atliepiant jo poreikius globojant vaiką, suteikiant emocinę paramą, atokvėpį. Taip pat reikšmės turi globėjo šeimos pasirengimas priimti globojamą vaiką, globėjų savitarpio pagalbą. Tyrimu identifikuoti kokybiškos pagalbos vaikui kriterijai laikinojoje globoje, sietini su visapusišku vaiko poreikių tenkinimu, žiūrėjimu į vaiką kaip į asmenybę, bendravimu su vaiku, saugios aplinkos jam užtikrinimu. Reikšminiai žodžiai: laikinoji globa; laikinieji globėjai; laikinosios globos kokybė; vaikas. [Iš leidinio]
ENThe temporary guardian is one of the most important persons in the temporary guardianship process, on which the quality of assistance to the child under guardianship largely depends. This article raises the following research question: What are the assumptions guaranteeing the quality of temporary child care? The purpose of the study is to reveal the assumptions guaranteeing the quality of temporary child care. The article presents the results of a qualitative study that reveals the assumptions guaranteeing the quality of temporary care for a child based on the experience of temporary guardians. The study reveals that the readiness of temporary guardians to care for a child is an important prerequisite for the quality of temporary care for a child. Preparatory and ongoing training of guardians, the personal experience of guardians in educating and caring for children, the guardian’s own motivation to care for the child, their continuous improvement in order to improve support for the child, and information about the child in order to prepare the guardian to respond to their needs and help are important for the preparation of temporary guardians for child care. In addition to the temporary guardian being able to adequately respond to the child’s needs, the support and assistance of the responsible institutions during the entire temporary guardianship process is also necessary, providing assistance not only to the child, but also to the guardian, responding to their needs while caring for the child, and providing emotional support and respite.The readiness of the guardian’s family to accept the fostered child and provide mutual assistance to the guardian are also important. This research identified the criteria of quality help for a child in temporary care, which are associated with the comprehensive satisfaction of the child’s needs, viewing the child as an individual, communicating with the child, and ensuring a safe environment for them. Keywords: temporary care; temporary guardians; quality of temporary care; child. [From the publication]