Korporatyvinio istorijų pasakojimo vaidmuo Lietuvos viešbučių komunikacijoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Korporatyvinio istorijų pasakojimo vaidmuo Lietuvos viešbučių komunikacijoje
Alternative Title:
Role of corporate storyteling in the communication of Lithuanian hotels
In the Book:
Mokslinės minties šventė 2023. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2023. p. 197-220
Summary / Abstract:

LTSparti technologijų plėtra, interneto ir medijų prieinamumas, didelis informacinis triukšmas organizacijoms teikia ne tik neribotas galimybes daug greičiau pasiekti tikslines auditorijas, greitai dalytis grįžtamuoju ryšiu, bet ir kelia tam tikrų iššūkių. Organizacijos, siekdamos ilgalaikio konkurencinio pranašumo, privalo kurti vertę auditorijoms, tačiau vertė jau seniai neapsiriboja tik finansiniais rodikliais, materialiuoju turtu ir galia. Tam organizacijos korporatyvinei komunikacijai pasitelkia kūrybiškesnius, taikomuosius metodus, pvz., istorijų pasakojimą, kuriuo naudojamasi kaip įrankiu pasiekti vartotojus skaitmeninėje ir socialinėje medijoje. Straipsnio tikslas – nustatyti istorijų pasakojimo taikymo ypatumus organizacijos išorinėje ir vidinėje komunikacijoje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, pirminių ir antrinių šaltinių analizė, atrinktų Lietuvos viešbučių korporatyvinės komunikacijos kokybinė turinio lyginamoji turinio analizė soc. tinkluose. Tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos viešbučių komunikacijoje korporatyvinis istorijų pasakojimas tyrimo laikotarpiu nebuvo plačiai taikomas. Tai leidžia daryti išvadą, kad šis metodas dar nėra populiarus organizacijų komunikacijoje, trūksta nuoseklumo ir pastovumo. Ekspertų nuomone, korporatyvinis pasakojimas yra vienas efektyviausių ir todėl perspektyviausių komunikacijos metodų. Ypač dėl to, kad, į darbo rinką ateinant Z ir Y kartoms, šis metodas tampa svarbus komunikacijoje. Tyrimo rezultatai parodė, kad būtina išmanyti korporatyvinio pasakojimo elementus, jį planuoti ir žinoti jo tikslą. Vienas svarbiausių korporatyvinio pasakojimo bruožų – paveikumas per emociją. Reikšminiai žodžiai: korporatyvinis istorijų pasakojimas; naratyvas; išorinė ir vidinė komunikacija; organizacijos. [Iš leidinio]

ENThe rapid development of technologies, the availability of the Internet and media, and a large amount of informational noise not only provide organizations with unlimited opportunities to reach target audiences much faster and share feedback quickly, but also pose certain challenges. Organizations must create value for audiences in order to achieve long-term competitive advantage, but value has long gone beyond financial metrics, tangible assets and power. For this, organizations use more creative, applied methods for corporate communication, such as storytelling, which is used as a tool to reach consumers in digital and social media. The purpose of this article is to determine the peculiarities of the application of storytelling in organizations’ external and internal communication. The research methods used in this study include: analysis of scientific literature, analysis of primary and secondary sources, and qualitative comparative content analysis of the corporate communication of selected Lithuanian hotels in networks. The results of the study show that, in the communication of Lithuanian hotels, corporate storytelling was not widely used during the study period. This allows us to conclude that this method is not yet widely used in organizational communication as it lacks consistency and stability. According to experts, corporate storytelling is one of the most effective and therefore promising communication methods. This method becomes especially important in communication when generations Z and Y enter the labor market. The results of this research show that it is necessary to understand the elements of the corporate story, plan it and know its purpose. One of the most important features of corporate storytelling is impact through emotion. Keywords: corporate storytelling; narrative; external and internal communication; organizations. [From the publication]

ISSN:
2783-8196
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110022
Updated:
2024-11-29 20:43:37
Metrics:
Views: 3    Downloads: 1
Export: