Internetinės reklamos kaitos tendencijos ir paveikumas vartotojų elgsenai COVID-19 pandemijos metu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Internetinės reklamos kaitos tendencijos ir paveikumas vartotojų elgsenai COVID-19 pandemijos metu
Alternative Title:
Online advertising trends and their impact on consumer behavior during the COVID-19 pandemic
In the Book:
Mokslinės minties šventė 2023. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2023. p. 148-176
Summary / Abstract:

LTCOVID-19 pandemijos metu įvesti ribojimai prekybos, aptarnavimo, paslaugų sektoriuose pakeitė nusistovėjusią ir skubančią visuomenę, taip pat jos elgsenos įpročius. Internetinės reklamos, rinkodaros ir komunikacijos srityse taikytos naujos priemonės ir sprendimai, kuriuos lėmė šios pandemijos metu priimti suvaldymo būdai ir įrankiai. Pagrindinė šio darbo problema: kaip internetinė reklama keičiasi ir veikia vartotojų elgseną COVID-19 pandemijos metu? Todėl straipsnyje internetinės reklamos sąvoka nagrinėjama teoriniu lygmeniu, o vartotojų požiūrį į naujausias reklamos tendencijas ir jų elgsenos pokyčius atskleidžia anketinės apklausos rezultatai, reziumuojami bendrieji ryšiai ir aspektai. Atskleista, kad internetinės reklamos kaitos tendencijos ir paveikumas vartotojams buvo aiškiai matyti šiuo krizės metu. Respondentų nuomone, išryškėjusios tendencijos: didesnis internetinių reklamų skaičius tinklalaidėse (angl. podcasts), tinklaraščiuose (angl. blogs) ir socialiniuose tinkluose; nuomonės formuotojų, rekomenduotojų ir pasakojamosios reklamos išaugimas, kuris skatina šios auditorijos apsisprendimą įsigyti produktus. Taip pat nustatyta, kad prekės ženklai, komunikuodami apie savo atsakomybę, paskatina vartotojus įsigyti prekes ir, priešingai, neigiamai vertinama prekės ženklo reputacija atgraso vartotojus nuo sprendimo pirkti. Tai ypač išryškėjo pandemijos metu. Mokslinio tyrimo objektas – internetinės reklamos pokyčiai ir paveikumas vartotojų elgsenai COVID-19 pandemijos metu. Šį fenomeną grindžia ir įrodo naujausia užsienio mokslinės literatūros teorinė analizė, empirinis duomenų rinkimas – anketinė apklausa, kurioje dalyvavo 196 respondentai 2022 metų balandžio 26–gegužės 3 dienomis, ir gautų rezultatų analizė. Reikšminiai žodžiai: COVID-19 pandemija, internetinė reklama, vartotojų elgsena, paveikumas, kaitos tendencijos, prekės ženklas. [Iš leidinio]

ENThe restrictions introduced during the COVID-19 pandemic in the trade, service sectors have changed the established and fast-moving society and its behavioral habits. New tools and solutions have been applied in the fields of online advertising, marketing and communication, resulting from the containment methods and tools adopted during this pandemic. The main question of this work is: How did online advertising change and affect consumer behavior during the COVID-19 pandemic? Therefore, the article examines the concept of online advertising at a theoretical level, while the latest trends and changes in consumer behavior are revealed in the results of a questionnaire survey, and general relationships and aspects are summarized. It is revealed that changing trends and the impact of online advertising on users were clearly visible during this crisis. Emerging trends include: a greater number of online advertisements in podcasts, blogs and social networks; and the growth of influencers, recommenders and narrative advertising that drives the purchasing decisions of this audience. An important trend can also be seen between the responsible communication of brands and the greater intention of consumers to purchase goods; on the contrary, the negative attitude of consumers towards the image of brands and the decision not to purchase goods is determined by irresponsible communication from the point of view of the pandemic. Keywords: COVID-19 pandemic, online advertising, consumer behavior, impact, changing trends, brand, communication. [From the publication]

ISSN:
2783-8196
Related Publications:
Elektroninės prekybos bei vartotojų elgsenos pokyčių covid-19 pandemijos laikotarpiu Lietuvoje statistinė analizė / Jolanta Baronaitė, Eglė Gotautienė. Studijos - verslas - visuomenė. 2021, 6, p. 18-28.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110020
Updated:
2024-08-26 18:11:07
Metrics:
Views: 5
Export: