LTStraipsnyje analizuojami aukštosios mokyklos studentų karjeros kompetencijų ugdymo(si) poreikiai. Keliami probleminiai klausimai, susiję su karjeros ir karjeros sėkmės samprata, analizuojamas studentų požiūris į karjeros kompetencijų svarbą ir poreikį jas ugdytis, aptariamos galimos strategijos ir jų tinkamumas, karjeros informacijos ir pagalbos šaltiniai, karjeros paslaugų apimtis, tinkamumas ir poreikis. Tyrimo rezultatai rodo, kad studentai vadovaujasi šiuolaikiniu požiūriu į karjerą, supranta aktyvios asmens pozicijos svarbą ugdant(is) karjeros kompetencijas ir vystant karjerą, suvokia karjeros kompetencijų svarbą, siekia jas tobulinti, aktualiausiomis laiko savęs pažinimo ir karjeros įgyvendinimo srities karjeros valdymo kompetencijas. Tinkamiausiomis strategijomis karjeros kompetencijų ugdymui renkasi individualias konsultacijas, saviugdą, patyriminius mokymus, susitikimus su darbdaviais ir alumnais. Atsakymų į karjeros klausimus studentai ieško artimiausioje studijų aplinkoje, o priimtiniausiu karjeros informacijos šaltiniu studentai laiko internetinius išteklius. Nustatyta, kad studentai nėra pakankamai susipažinę su aukštosios mokyklos teikiamomis karjeros paslaugomis, pageidauja daugiau susitikimų su darbdaviais, stokoja informacijos apie darbo ir praktikos vietas, konsultacijų pasirengimo darbo pokalbiui tema. Reikšminiai žodžiai: karjeros valdymas; karjeros kompetencijos; karjeros paslaugos; aukštasis mokslas; studentas. [Iš leidinio]
ENThe aim of this article is to define students’ needs in the development of career competences, key strategies and resources, as well as the volume and nature of career services in the context of a personal career. This research was conducted by using a quantitative research method – an electronic survey. The analysis reveals that students mostly perceive their career as sequence of experiences in study and work, and relate career success to subjective notions of self-realization and satisfaction. They are ready to develop their competences and they are familiar with the importance of constant growth. The strongest emphasis was placed on the importance of self-knowledge and the competences belonging to the career implementation domain. Students indicated a shortage of meetings with employers, information about work and internship opportunities, and practical training on job application. Keywords: career management, career competences, career services, higher education, student. [From the publication]