LTStraipsnyje nagrinėjama matematikos, ekonomikos ir verslumo ugdomųjų dalykų integracijos svarba bendrojo ugdymo įstaigose. Tyrimo metu nustatyta, kad nėra bendros nuomonės dėl matematikos taikymo ekonomikoje. Darbe analizuoti ir aptarti skirtingų ekonomistų požiūriai į matematikos taikymą ekonomikoje leidžia daryti išvadą, kad matematika yra svarbi, kadangi nėra geresnio būdo paaiškinti paklausos ir pasiūlos ar kainų ir sąnaudų principus be skaitinių pavyzdžių. Darbe aprašytos skirtingų mokomųjų dalykų integravimo galimybės taikant horizontalią, vertikalią ir dalinę integraciją ugdyme. Nustatyta, kad matematikos integravimas ekonomikos ir verslumo pamokose galimas ir turi būti skatinimas per realius gyvenimiškus pavyzdžius. Straipsnyje pateikti metodiniai ekonomikos ir verslumo, taip pat matematikos integravimo būdai, nurodyti konkretūs pavyzdžiai. Straipsnio rezultatai ir pateiktos užduotys ekonomikos ir verslumo mokytojams galėtų būti gairės ruošiantis pradėti taikyti atnaujintas ekonomikos ir verslumo programas nuo 2023 / 2024 mokslo metų, kai ekonomika ir verslumas taps pasirenkamu dalyku iš visuomeninio ugdymo bloko. 2024 / 2025 mokslo metais atsirandantis išorinis ekonomikos ir verslumo apibendrinamasis vertinimas – pagrindinio ugdymo mokinių pasiekimų patikrinimas, brandos darbas, tarpinis patikrinimas ir brandos egzaminas – reikalaus mokinių bazinių žinių sprendžiant struktūrines užduotis. Reikšminiai žodžiai: matematika, ekonomika ir verslumas, matematikos taikymas ekonomikos ir verslumo pamokose, integracija, galimybės. [Iš leidinio]
ENThis paper examines the importance of integrating mathematics, economics and entrepreneurship lessons in public education institutions. The analysis and discussion of different economists’ views on the use of mathematics in economics lead to the conclusion that mathematics is essential because there is no better way to explain the principles of supply and demand or prices and costs than by using numerical examples. The paper describes the possibilities of integrating different subjects through horizontal, vertical, and partial integration in education. It finds that integrating mathematics in economics and entrepreneurship lessons is possible and should be promoted through real-life examples. The paper presents methodological approaches to integrating economics, entrepreneurship and mathematics, and gives concrete examples. The paper’s results could serve as a guideline for teachers of economics and entrepreneurship in preparation for the introduction of updated economics and entrepreneurship curricula from the 2023/2024 school year, when economics and entrepreneurship will become an optional subject in the social education block. In the 2024/2025 school year, the external summative assessment of economics and entrepreneurship will require students to have at least a basic mathematical knowledge to solve structured tasks. Keywords: motivation, integration, mathematics, economy and entrepreneurship, application of mathematics in economics and entrepreneurship lessons. [From the publication]