LTEvoliucionuojančios skaitmeninės technologijos spartina ekonomikos, švietimo ir kitų socialinių sričių raidą. 2020 m. pandemija pastūmėjo pasaulinę švietimo bendruomenę integruoti inovacijas į ugdymosi procesą, tačiau prioritetu išliko XXI a. žmogui būtinų kompetencijų ugdymas. Suvokus, kad mokinys turi būti mokymosi patirčių bendraautorius, ugdymą pradėta organizuoti panaudojant skaitmenines priemones – taip personalizuojamas ugdymo turinys ir puoselėjama mokinių tarpusavio sąveika. Šiuo tyrimu nustatyta, kad švietimo bendruomenės supranta, jog būtina plėtoti skaitmeninę kompetenciją, kadangi netikėtas perėjimas į nuotolinį ugdymą nebuvo sklandus dėl šių kompetencijų stokos ir techninio nepasiruošimo. Pradinių klasių mokytojai suvokia mokinių bendradarbiavimo svarbą įgyvendinant atnaujintas lietuvių kalbos programas, tačiau pasigenda vieningos skaitmeninių priemonių sistemos, atliepiančios besimokančiųjų poreikius. Skaitmeninių priemonių panaudojimas lietuvių kalbos pamokose bendradarbiavimo kompetencijai ugdyti nepriklauso nuo pedagogo gebėjimo kurti socialinius ryšius ir valdyti procesus pamokose. Mokytojai bendradarbiavimo kompetenciją įvardija kaip svarbų gebėjimą, bet neugdo lyderystės ir socialumo pasitelkdami skaitmenines ugdymosi priemones. Reikšminiai žodžiai: skaitmeninės priemonės; atnaujinta pradinio ugdymo lietuvių kalbos programa; bendradarbiavimo kompetencija. [Iš leidinio]
ENThe evolution of digital technologies is accelerating developments in economics, education, and other fields of social studies. In 2020, the COVID- 19 pandemic forced the global education community to integrate innovation into the educational process. However, in the 21st century, the development of human competencies still remains a priority. Given that the student must be a co-author of the learning experience, education has to be organized using digital tools while still keeping its content personalized in order to nurture students’ educational interaction. Empirical research has found that educational communities understand the need to develop digital competencies, as the unexpected transition to distance learning has not been smooth because of the lack of such competencies and technical preparedness. Primary school teachers perceive the importance of students’ cooperation in the implementation of updated Lithuanian language programs but are lacking unified digital media systems that meet the needs of learners. The use of digital aids and tools to develop cooperation competencies in Lithuanian language lessons does not depend on the educator’s ability to build social connections and manage processes in the classroom. Teachers identify collaborative competence as an important skill, but do not develop leadership and social skills through digital learning tools. Keywords: digital tools, updated primary education Lithuanian language program, collaborative competence. [From the publication]