Apie bandymą atverti juodąsias mokslo dėžes (1)

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Apie bandymą atverti juodąsias mokslo dėžes (1)
Alternative Title:
On the attempt to unlock the black boxes of science (1)
In the Journal:
Sociologija. Mintis ir veiksmas [Sociology. Thought and Action]. 2017, Nr. 2 (41), p. 65-78
Summary / Abstract:

LTStudijoje, kurią sudaro trys dalys – kritiškas Bruno Latouro teorijos pristatymas, tyrimo aprašymas ir tyrimo rezultatų apibendrinimas, – analizuojamas sociologinis gamtos mokslų atstovų mokslinės veiklos tyrimas. Tai yra didaktinis eksperimentas, kai, vykstant diskusijų grupių svarstymams, siekta sukelti epistemologinį lūžį. Mokslo sociologinių tyrimų požiūriu epistemologinis lūžis gali būti interpretuojamas kaip perėjimas nuo socialumo sociologijos taikymo mokslinei veiklai tyrinėti prie mokslą ir technologijas analizuojančios perteikimo sociologijos arba veikėjo tinklo teorijos, kuri į asociacijų tinklus įtraukia nesocialiais tradicinio socialumo požiūriu laikomus rykus, gamtos objektus, būtybes. Didaktiniame eksperimente dalyvavę sociologijos studentai pozityviai įvertino epistemologinio lūžio patirtį sociologijos sampratos formavimosi arba sociologijos didaktikos požiūriu. Šiame numeryje publikuojama pirmoji studijos dalis, skirta B. Latouro teorijai. Pagrindiniai žodžiai: mokslo ir technologijų sociologija, veikėjo tinklo teorija, sociologijos didaktika, epistemologinis lūžis. [Iš leidinio]

ENThis study is an analysis of a sociological research about the scientific activities performed by natural scien tists. It is composed of three parts: a critical overview of Bruno Latour’s theoretical writings on the Actor-Network Theory, the description of the research and reflections on the findings. The research discussed in this study was a didactical experiment consisting of focus group discussions. The aim of the experiment was to facilitate an epistemological rupture, which, in the science studies, might be interpreted as a shift from the sociology of the social to the sociology of translation or the Actor-Network Theory treating non-social objects of nature, nonhumans or things as social entities within associations and networks. The sociology students who participated in the didactical experiment were very positive about their experience regarding the epistemological rupture and its role in shaping their knowledge about sociology itself. In this issue, we publish the first part of the study and discuss the ideas of B. Latour on the sociology of transduction and science studies. Key words: sociology of science and technology, actor-network theory, didactics of sociology, epistemological rupture. [From the publication]

DOI:
10.15388/SocMintVei.2017.2.11722
ISSN:
1392-3358; 2335-8890
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/110002
Updated:
2024-08-25 22:04:52
Metrics:
Views: 8    Downloads: 2
Export: