LTlungės lopšelyje-darželyje „Rūtelė“ susidomėjimas darniu vystymusi, aplinkos pokyčių ir klimato kaitos problemomis neslopsta ir kasmet darosi vis aktualesniu. Vaikai, pedagogai, ugdymo įstaigos bendruomenės nariai aktyviai dalyvauja vykdant įvairias programas ir veiklas, kur analizuojamos aplinkosauginės, tvarios gyvensenos bei darnaus vystymosi problemos. Įstaiga organizuoja ir aktyviai dalyvauja aplinkosauginėse visuomeninėse akcijose bei projektuose, noriai dalijasi informacija ir žiniomis, vertina įstaigos veiklos neigiamą įtaką aplinkai, siekia tinkamomis priemonėmis mažinti ugdymo įstaigos veiklos aplinkosauginį pėdsaką. Šiandien, akcentuojant vaikų tiriamąją veiklą bei aktyvią vaiko sąveiką su gamta, vis dažniau pasitelkiama gamtamokslinė vaikų kompetencija. Pedagogai naudoja gamtos, aplinkosaugos, tvarios gyvensenos temas ir glaudžiai jas sieja su projektine grupės veikla, taip siekdami vaiko visapusiško įsitraukimo, tvarios gyvensenos ir aplinkosauginių vertybių diegimo. Tvarios gyvensenos idėjos lengvai pritaikomos ne tik vaikų ugdyme, bet ir teikiant viešojo maitinimo paslaugą. Vaikų maitinimui naudojami ekologiški ir NKP produktai, įdiegta kompiuterinė programa leidžia optimizuoti maisto produktų užsakymus bei atlikti maisto atliekų prevenciją. Sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas duoda įvairiapusės naudos – vaikai susipažįsta su įvairiomis sporto šakomis, išbando masinį sportavimo būdą, aktyviai juda ne mažiau kaip 60 min. kasdien. Galima teigti, kad tvari gyvensena – tai koncepcija, kuri susideda iš asmens žinių, sąžinės, požiūrio, gabumų, gebėjimų, motyvacijos bei aktyvaus visos bendruomenės dalyvavimo. [Iš teksto, p. 74]
ENThe article discusses the aspects of integrating the topics of education of sustainable living and development strategy into the daily activities of the preschooler. Preschooler’s acquired knowledge and built habits of sustainable living remain further at school, if supported by family. Therefore, it is extremely important to apply the methods of sustainable living in teacher’s everyday activities and to introduce such educational activities which would become effective and applied without additional efforts. The habits of sustainable living at kindergarten “Rūtelė” in Plunge are being built following personal experiences by creating educational routine and including the main aspects of sustainable development strategy, such as: saving and conservation of environmental, natural and other resources, expansion of biological varieties in the territory of the kindergarten, socioemotional education, daily physical activity and healthy nutrition. Educational activities are being planned with the reference to the principles of the sustainable living, the basis of which is the perception that School is a consonant community, fostering ecology and health favourable ideas, as well as respect to a person and nature. Keywords: sustainable living, strategy of sustainable strategy, preschool education, competence of natural sciences, recycling, organic nourishment, food waste. [From the publication]