Aplinkosauginių vertybinių nuostatų raiška antros klasės mokinių piešiniuose

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aplinkosauginių vertybinių nuostatų raiška antros klasės mokinių piešiniuose
Alternative Title:
Expression of environmental values attitudes in the drawings of second grade students
In the Journal:
[Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2024, 30, p. 4-13. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje
Summary / Abstract:

LTAntraklasių darbuose susiliejo ir jų patirtys, ir kelionių, atostogų įspūdžiai. Kai kurie iš jų visa tai bandė sieti su žiniomis. Kiekvienas mokinys ir jo darbas individualus, nes juos supa skirtinga namų aplinka, šeimos nariai, turintys skirtingus pomėgius, tradicijas. Be to, laiko trukmė tėvų praleidžiama su savo vaikais skirtinga. Tėvai – ugdytojai. Ir labai svarbu, kokiu turiniu yra užpildomos tų susitikimų valandos. Keliuose darbuose pasimatė vaiko santykis su socialine ir kultūrine aplinka. Tačiau didesnėje darbų dalyje ryškesnis buvo vaiko santykis su gamtine aplinka. Ir nors dažniausiai mokiniai sakė, jog gamtoje tiesiog gera būti, čia jie nusiramina, visais pojūčiais patiria gamtą šalia savęs (girdi, mato, liečia), čia jiems patinka, nes yra gražu ir pan. Visa tai yra įrodymai, jog atsiranda emocinis, estetinis ryšys su gamta, vesiantis link pagarbos gamtai, gyvybei. Antros klasės mokinių vidinis pasaulis yra turtingas. Gebėti jį atverti reikia laiko ir pastangų, tačiau rezultatai yra to verti. Šie tyrimo atradimai gali būti pradinis taškas tolimesnėms ugdomosioms veikloms, pedagoginiams tyrimams. Galima atlikti ilgalaikius stebėjimus, fiksuojant, kaip mokiniai ugdosi savo aplinkosaugines nuostatas per tam tikrą laiko tarpą. Svarbiausia mokėti užduoti tinkamus klausimus, užfiksuoti atsakymus ir dalyvavimo emocijas. [Iš teksto, p. 12]

ENThis article stresses the importance of trying to uncover and understand students' value attitudes. Since we cannot see the values themselves, observing students' behaviour, asking the right questions and encouraging them to share their thoughts can give us insight into their attitudes. This knowledge could be used to personalise the content of learning and to choose which teaching methods to use. By creating learning situations with direct experience, we allow connections to be made between knowledge and concrete experiences. Equally important is the experience that learners already have. This paper describes a methodology that was used to identify students' expression of environmental values through their favourite places. A 3-step activity was carried out with 22 second grade learners. The results of the activity show that the majority of the students chose their favourite places in nature, some of them specific locations, others nature in a non-literal sense. Keywords: educational activities, environmental attitudes, teaching methods, value attitudes. [From the publication]

DOI:
10.48127/gu/24.30.04
ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/109859
Updated:
2024-10-18 20:47:00
Metrics:
Views: 8
Export: