LTStraipsnyje, taikant vidinės rekonstrukcijos ir lyginamąjį metodus, detalizuojamas VI a. Johanno Malalos kronikos 1262 m. intarpo etnologinis diskursas. Paneigiami ankstesnių autorių hipotetiniai teiginiai apie prasminių žymenų 9 šerno blužnys, 9 pragaro vartai ir kt. sąsają su referentais gausa ir nugalėto priešo vitališkumo pradas ar saulės metinis judėjimas dangaus skliautu bei Retros miesto 9 vartai ir kt. Šie etnomitologiniai simboliai interpretuojami pasitelkus Senojo ir Naujojo Testamentų faktografiją, krikščioniškąją mirtinų nuodėmių (9 [→ 8 → 7]) dogmatiką, detalizuotą Evagrijaus Pontiečio, taip pat slavų apotropėjų blužnis (↔ mirusiųjų maistas) bei jų apeiginę tradiciją tarpuvartėje dėti maisto mirusiojo vėlei. Raktiniai žodžiai: Sovijaus mitas, etnologinis diskursas, 9 šerno blužnys, 9 pragaro vartai, laidojimo būdai, Melchizedekas. [Iš leidinio]
ENBy applying the internal reconstruction and comparative methods, in this article I detail the ethnological discourse in the 1262 insert in the 6th-century Chronicle of John Malalas. I dispute earlier authors’ hypothetical claims about how the meaning markers 9 boar spleens, 9 gates of hell, etc. relate to the referents abundance and the inherent vitality of the defeated enemy or the sun’s annual movement across the heavens and the 9 gates of the city of Rethra, and others. These ethno-mythological symbols are interpreted harnessing factography from the Old and New Testaments, the Christian dogmatism of the deadly sins (9 [→ 8 → 7]), also detailing Evagrius Ponticus’ and Slavic apotropes, such as the spleen (↔ food of the dead) and their ritual tradition of placing food in gates/gateways for the spirits of the deceased. [From the publication]