LTDailioji tekstilė atliko svarbų vaidmenį Europos kultūros istorijoje, taip pat socialinėje, politinėje ir ekonominėje Europos šalių ir miestų raidoje. Lietuvos ir Lenkijos valstybė, jos valdovai ir didikai neliko nuošalyje. Daugelio tyrinėtojų nuomone, dailiosios tekstilės ištakos Lietuvoje siekia XVI amžių. Amatų, tarp jų ir audimo, suklestėjimas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje sietinas su Jogailaičių, ypač Žygimanto Augusto (1544/1548-1572), valdymo laikotarpiu. Nėra abejonių, kad Lenkijos ir Lietuvos valdovo Žygimanto Augusto ambicijos konkuruoti su didžiaisiais Europos monarchais gobelenų kolekcijos dydžiu ir kokybe buvo svarbi paskata Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės didikams sekti jo pavyzdžiu, įsigyjant gobelenų bei steigiant meninių audinių dirbtuves savo valdose. Po valdovo mirties jo kolekcijoje minima 350 audinių. Juos tyrinėjo Lenkijos, Lietuvos bei kitų užsienio šalių mokslininkai. Kitaip nutiko su Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės ir Lenkijos Karalystės didikų kolekcijomis ir audimo dirbtuvėmis, kurios sulaukė labai mažai dėmesio ir to paties - gana vėlai. Radvilų dvarai šiais prabangiais audiniais garsėjo jau nuo XVI amžiaus. [Iš straipsnio, p. 473]
ENFine art textiles performed an important role in European cultural history, also in the social, political and economic development of Europe’s countries and cities. The Lithuanian- Polish state, its rulers and magnates were not left on the sidelines. In the opinion of many researchers, the origins of fine art textiles in Lithuania date back to the 16th century. The flourishment of the crafts, including weaving, in the Grand Duchy of Lithuania is related to the period of reign of the Jagiellons, especially Sigismund Augustus (1544/1548-1572). There is no doubt that the ambitions of the ruler of Poland and Lithuania Sigismund Augustus to compete with the tapestry collections of the great European monarchs, in terms of size and quality, was an important incentive for the magnates of the Grand Duchy of Lithuania to follow his example, by acquiring tapestries and establishing artistic textile workshops in their domains. After the ruler’s death, his collection counted 350 textiles. They have been researched by scientists from Poland, Lithuania and other foreign countries. The same does not apply to magnates’ collections and weaving workshops from the Grand Duchy of Lithuania and the Kingdom of Poland, which have received little attention, and only so relatively recently. The Radziwiłł estates earned fame for these luxurious textiles from the 16th century. [Extract, p. 473]