LTPagal Lietuvos vaikų ikimokyklinio ugdymo sampratą žmogaus asmenybės ir sveikatos ištakos - jo vaikystėje. Todėl pirmasis uždavinys - saugoti ir stiprinti vaiko fizinę ir psichikos sveikatą, tenkinti pagrindinius jo poreikius - saugumo, aktyvumo, saviraiškos. Kalbėdami apie vaikų darželį, galvojame apie vaiką. Darželio pedagogo pareiga - ne tik tęsti šeimoje pradėtą darbą, bet ir siekti geresnių rodiklių. Šeima ir darželis - du partneriai, atsakingi už vaiko sveikatą ir visapusišką ugdymą. Darželio auklėtojos vaidmuo ugdant vaiko sveikatą yra labai svarbus. Todėl auklėtoja turi būti tinkamai pasirengusi šiam darbui. Darželio pedagogės pasirengimas ugdyti vaikų sveikatą priklauso nuo kelių aplinkybių. Pirmoji - profesinis pasirengimas ikidiplominių ir podiplominių studijų metu. Pastaruoju metu Lietuvos aukštosiose ar aukštesniosiose mokyklose atkreiptas dėmesys į vaikų sveikatos ugdymo svarbą, todėl papildytos ikimokyklinio ugdymo pedagogų rengimo programos bei pedagogų kvalifikacijos kėlimo programos. Deja, daugelis darželių auklėtojų, ypač vyresnio amžiaus, neturėjo tokios galimybės, todėl joms trūksta žinių apie sveikatos dalykus. Kita aplinkybė - pačių auklėtojų teigiamas požiūris į poreikį stiprinti vaikų sveikatą, noras ugdyti savo auklėtinių sveikatą.Nors ta aplinkybė daug priklauso nuo pedagogių turimų žinių, tačiau gali būti plėtojama ir kitais būdais: renkantis darželio veiklos kryptį, kuriant sveiką darželio aplinką, skatinant auklėtojų pastangas ir t. t. Kaip matome, auklėtojos pasirengimas darželyje ugdyti vaiko sveikatą yra svarbi problema, kurią reikėtų plačiau ištirti. Tokį tyrimą atliko Kauno medicinos universiteto Biomedicininių tyrimų instituto Socialinės pediatrijos laboratorijos ir Šiaulių universiteto Medicinos pagrindų katedros mokslininkai. Šio tyrimo tikslas - įvertinti darželių auklėtojų žinias ir požiūrį ugdant vaikų sveikatą. [Iš teksto, p. 19-20]