LTRotuojamasis pirmininkavimas ES Tarybai – rimtas iššūkis ES šalių narių valstybės tarnyboms, ypač jei šalys mažos ir Tarybai pirmininkauja pirmą kartą. Jis reikalauja daugiau nei 1 000 ministerijų ekspertų ir diplomatų įsitraukimo poros metų laikotarpiui ir dažnai lyginamas su narystės ES pilnametyste ar egzaminu. Šis straipsnis analizuoja, kaip šiam egzaminui ruošėsi ir jį išlaikė Lietuva, pirmą kartą pirmininkavusi ES Tarybai 2013 metais. Tyrimas, remdamasis interviu su pirmininkavime dalyvavusiais valstybės tarnautojais ir diplomatais, apžvelgia pagrindinius jo iššūkius, pasirengimo procesą ir įvertina poveikį valstybės tarnybai per naujojo institucionalizmo teorinę prizmę. Jis parodo, kad pirmininkavimas ES Tarybai reikšmingai prisidėjo prie Lietuvos valstybės tarnybos ir šalies įvaizdžio ES kontekste stiprinimo bei prie geresnio Lietuvos interesų Europos Sąjungoje atstovavimo. [Iš leidinio]
ENIeva Grumbinaitė’s article “The Membership Exam: Lithuania’s Presidency of the Council of the European Union” argues that the rotating presidency of the EU Council is a major challenge to the administrations of the Member States, especially if they are small and are holding the presidency for the first time. It requires the active involvement of more than a 1000 ministry experts and diplomats for a period of about two years, and is often referred to as an EU membership test. The article analyses how Lithuania prepared for and passed the test of its first EU Council presidency in 2013. The analysis builds on a series of interviews with Lithuanian civil servants and diplomats. It overviews the main challenges of the presidency, the preparation process, and explains the impact it had on the civil service applying new institutionalist theoretical approaches. The analysis reveals that the Council presidency notably contributed to strengthening the administrative capacity of the Lithuanian civil service, the image of the country held by EU institutions and Member States, and to a better representation of Lithuanian interests in EU policymaking. [From the publication p. 146]