LTGeografijos atlasas yra labai svarbi geografijos ugdymo mokomoji medžiaga. Lietuvos mokyklose naudojami trijų leidyklų išleisti geografijos atlasai. Mokytojams neretai kyla klausimų, kurios leidyklos atlasus pasirinkti, kad moksleiviams būtų patogu jais naudotis mokantis skirtingas temas. Akių stebėjimo eksperimentui buvo atrinki šeši naudingųjų iškasenų žemėlapiai iš skirtingų geografijos atlasų, kurie yra skirti vyresniųjų klasių mokiniams. Žemėlapiuose pateikti naudingųjų iškasenų ženklai yra skirtingo dizaino, be to, žemėlapiuose pateiktos informacijos kiekis yra nevienodas. Pagal vienodo dizaino stilių žemėlapiai buvo suskirstyti į tris grupes. Šio tyrimo tikslas buvo išanalizuoti, kurio dizaino naudingųjų iškasenų sutartiniai ženklai yra labiau suprantami vyresniųjų klasių mokiniams. Tyrime dalyvavo 24 vyresniųjų klasių mokiniai. Jų buvo paprašyta atlikti nurodytų objektų paiešką žemėlapiuose. Atlikta gautų akių judesių duomenų statistinė analizė parodė reikšmingus žemėlapių skirtumus. Problemiškiausi buvo žemėlapiai su spalvotais ženklais, kuriuose įrašyti naudingųjų iškasenų raidiniai simboliai. Geriausiai suprantami buvo spalvoti simboliai. Tikimės, kad pateikta metodika ir atvejo analizė padės žemėlapių kūrėjams sukurti efektyvesnius mokyklinius geografinius žemėlapius. Esminiai žodžiai: mokyklinis atlasas, geografijos mokymas, teminiai žemėlapiai, akių sekimas, žemėlapių skaitymas. [Iš leidinio]
ENGeography atlas is an educational material that is very important in geography education. For the eye tracking experiment, six mineral maps were selected from different geography atlases for high school students. The aim of this study was to analyze which design of conventional symbols is more understandable for high school students. We hope that the presented methodology and the case study will help mapmakers to create more effective school geographic maps. Keywords: school atlas, geography education, thematic maps, eye-tracking, map reading. [From the publication]