LTStraipsnyje pristatomas tarptautinis kokybinis tyrimas, skirtas meninio ugdymo mokytojų mokymosi patirčiai įtraukiojo ugdymo srityje identifikuoti. Tyrimo dalyviai – Austrijos, Lietuvos ir Suomijos mokytojai, dirbantys bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklose ir besimokantys tarptautinėje įtraukiojo meninio ugdymo programoje „Įtraukusis meninis ugdymas“. Kokybinis tyrimas atliktas pasitelkus sutelktosios (angl. focus) grupės metodą – grupinę diskusiją, kurios metu mokymosi patirtis reflektavo 25 dalyviai. Organizuotos trys sutelktosios grupės skirtingose šalyse iš karto pasibaigus tarptautinės programos mokymams. Duomenims analizuoti taikytas kokybinės turinio (angl. content) analizės metodas. Tyrimas parodė, kad kiekvienoje šalyje menų mokytojai dirba esant skirtingiems nacionaliniams ir švietimo kontekstams, tačiau susiduria su gana panašiais įtraukiojo ugdymo iššūkiais. Ugdymo sėkmė daugiausia priklauso nuo mokytojo profesinių gebėjimų, palankios ugdymo(si) atmosferos sukūrimo ir teigiamų santykių su mokiniais ugdymo procese. Tyrimo dalyvių patirtys išryškino mokytojų požiūrį į tarptautinių mokymų turinį ir šių mokymų organizavimą. Gauti tyrimo rezultatai svarbūs ateityje įgyvendinant mokytojams skirtas tęstinio mokymo programas, sietinas su įtraukiuoju meniniu ugdymu. Reikšminiai žodžiai: įtraukusis meninis ugdymas, tarptautiniai mokymai, menų integracija, tarptautinė mokymo programa, mokytojų kompetencijų ugdymas. [Iš leidinio]
ENThe article analyzes the relevance of arts education and teachers’ professional development while implementing inclusive education. The background for this article is an evaluation of an international in-service teachers’ training program focusing on inclusive arts education. This study aims to investigate what inclusive education means to arts teachers and reveal their learning experiences in the international training program “In clusive Arts Education”. The qualitative research was conducted using the focus group method with international training program participants from three different European countries (Finland, Austria and Lithuania). The study involved 25 participants: 7 from Finland, 7 from Austria and 11 from Lithuania. The research has shown that in each country arts teachers work in different national and educational contexts but face quite similar challenges of inclusive education. The success of inclusive art education mainly depends on the teacher’s profes sional abilities and attitude towards inclusion, as well as the creation of a favourable educational atmosphere and positive relationships with students in the educational process. The experience of the research participants highlighted their attitudes to the content and organization of international training, which will help to develop continuing education programs for arts teachers’ preparation for inclusive arts education. Keywords: inclusive education, arts education, arts integration, international training, teachers’ competence development. [From the publication]