Formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo proceso kokybės tobulinimas taikant savivaldų mokymąsi: atvejo analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo proceso kokybės tobulinimas taikant savivaldų mokymąsi: atvejo analizė
Alternative Title:
Improvement of quality of music education process supplementing formal education through self-directed learning: a case study
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2022, Nr. 2 (52), p. 38-49
Keywords:
LT
Meninis ugdymas / Art education.
Summary / Abstract:

LTFormalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo procesas savo esme yra artimas savivaldžiam mokymuisi, kuriam muzikos mokykloje realizuoti yra teorinių ir praktinių galimybių. Taikant savivaldų mokymąsi, persiskirsto ugdymo proceso dalyvių galios ir atsakomybės, todėl sudaromos palankios prielaidos keistis ugdytinio ir ugdytojo sąveikai bei nuo mokymo pereiti prie mokymosi. Kadangi laikomasi nuostatos, jog savivaldus mokymasis ugdymo praktikoje keičia ugdymo proceso kokybę, straipsnyje analizuojama, kaip konkrečios formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo institucijos (muzikos mokyklos) ugdymo procese įsitvirtinantis savivaldus mokymasis keičia ugdytinio ir ugdytojo sąveiką, kokios aplinkybės tam yra reikšmingos, kokios išryškėja sąsajos su ugdymo(si) proceso kokybe. Empirinio tyrimo rezultatų išvados leidžia teigti, kad pedagogai savivaldų mokymą(si) ir jo svarbą supranta teoriškai, bet pats mokymas(is) nėra tapęs natūralia ugdymo proceso organizavimo strategija; įžvelgiami fragmentiški ugdytinių savivaldumo požymiai, mokymo(si) galios pozicijos daugiau būdingos pedagogams nei ugdytiniams. Prasminiai žodžiai: formalusis švietimas, muzikinis ugdymas, savivaldus mokymasis, edukacinė sąveika. [Iš leidinio]

ENMusic education, which complements formal education, is, in the essence of the realization of its educational process, close to the essence of the self-directed learning process, therefore there are theoretical and practical possibilities for the realization of self-directed learning in a music school. The application of self-directed learning redistributes the power and responsibilities of the participants of the educational process, therefore opportune preconditions are created for the change of the interaction between the pupil and the educator and for the transition from teaching to learning. Therefore, the provision is observed that the implementation of self-directed learning in educational practice changes the quality of the educational process. The article analyzes how the self-directed learning, established in the educational process of a specific music education institution (music school) that complements formal education changes the interaction between the pupil and the educator, what circumstances are significant, what are the links with the quality of the educational process. The analysis of the results of the empirical research allows us to state that teachers understand self-directed learning and its importance theoretically, but teaching itself has not become a natural strategy for organizing the educational process; fragmentary features of pupils’ self-direction are seen, positions of learning power are more characteristic of teachers than pupils. Keywords: music education, formal education, self-directed learning, educational interaction. [From the publication]

DOI:
10.15388/JMD.2022.2.4
ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/109473
Updated:
2024-07-31 14:07:18
Metrics:
Views: 6
Export: