LTStraipsnyje apžvelgiama É. Jaques-Dalkroze muzikinio-ritminio ugdymo sistema, apibūdinamas euritmijos metodas ir pristatoma X progimnazijos 7 klasės muzikos pamokose atvejo analize įvertinta jo praktinė reikšmė ugdant mokinių ritmo pajautą. Kokybinio veiklos tyrimo rezultatai parodė, kad mokinių, turinčių gerą koordinaciją, reakciją, motoriką, gera ir ritmo pajauta. Silpnai jaučiančių rimtą tyrimo dalyvių ritmo pajauta po euritmijos pratybų pakito: pagerėjo dalyvių reakcija, vidinis laiko trukmės pojūtis, kūno judesiai ritmuojant tapo išraiškingesni, ritmavimo klaidų akivaizdžiai pradėjo mažėti. Be to, pastebėta, kad euritmijos pratimai turėjo poveikio ne tik mokinių ritmo pajautos kaitai, bet pagerėjo ir klasės mikroklimatas, mokiniai darėsi drąsesni, mėgavosi pratybomis. Prasminiai žodžiai: euritmija, metodas, ritmo pajauta, ugdymas. [Iš leidinio]
ENThe article reviews the ideology of the É. Jaques-Dalkroze musical-rhythmic education system, the eurythmy method is described, as well as its practical significance in developing a sense of rhythm through a case study, in the 7th grade music lessons of X Pro-Gymnasium.The results of the qualitative activity study revealed that students with good coordination, reaction, and motor skills have a good sense of rhythm. The sense of rhythm of weakly sensitive/anti-arrhythmic research participants during the practice of eurythmy exercises developed positively: the reaction of the participants improved, the internal sense of time duration, body movements became more expressive during the rhythm, and anti-rhythmicity no longer appeared during the practice of eurythmy exercises. Also, after practicing eurythmy exercises, better social skills, emotional state, and positive classroom climate of the participants were observed. Keywords: eurythmy, method, sense of rhythm, education. [From the publication]